Ramme om et frameset.

Tags:    html css

Hejsa alle sammen.

Jeg har en hjemmeside som er lavet som et frameset.Der er left/right/main frames.

Den er lavet til 1024x768.

Hvis man ser den på f.eks 1280x1024 er siden ikke så flot.
(Der ligger et logo på main frame som passer til 1024x768)

Kan jeg lave en "ramme" om hele siden ? Eller kan jeg på en eller anden smart måde få siden til at åbne i centrum af skærmen på alle dem der køre over 1024x768 ?, og så "låse" frameset ?

Nogen forslag ?

Mvh Jonas

Der er også nogle der har under 1024x768.. f.eks. 800x600... Hvis du låser den til 1024x768 vil det se dumt ud... Jeg selv surfer heller ikke med vinduet maximeret, så der kan det også være et problem.

Du burde iøvrigt kraftigt overveje hvorvidt du har brug for frames i dit design. Meget ofte kan designproblemer løses med CSS-bokse, eller i enkelte tilfælde en iframe det rigtige sted.

Jeg tror kun du kan redde den ved at lave to frames i hver side der har 1% i width fx med "1%,950,1%", jeg kan ikke lige huske præcis hvordan man gør da det er meget længe siden jeg har lavet sådan en.
Men du skal indkapsle dit design i to frames. Problemet er at du skal lave dit frameset om. Du kan se på min hjemmeside hvordan det er gjort den er nemlig outdated og oldschool og lavet med frames og lavet sådan at den bliver i midten ligemeget hvad og den indeholder 4 frames indenfor de to, left,top, center, og lowerbar.

www.idad.dk

Jeg tror kun du kan redde den ved at lave to frames i hver side der har 1% i width fx med "1%,950,1%", jeg kan ikke lige huske præcis hvordan man gør da det er meget længe siden jeg har lavet sådan en.
Men du skal indkapsle dit design i to frames. Problemet er at du skal lave dit frameset om. Du kan se på min hjemmeside hvordan det er gjort den er nemlig outdated og oldschool og lavet med frames og lavet sådan at den bliver i midten ligemeget hvad og den indeholder 4 frames indenfor de to, left,top, center, og lowerbar.

www.idad.dk

så vidt jeg husker skriver * og ikke 1% , men ret mig hvis jeg tager fejl:)

Jeg kan altså ikke huske det, det var i 2004 eller lignende.. :D men jo sikkert bare * jeg sad bare og driblede rundt i det og fik det til at virke til sidst :pirat:

Indlæg senest redigeret d. 09.05.2007 21:57 af Bruger #11506
t