Array? (lidt hjælp her)

Tags:    asp

Hej.
Er ikke sikker på, hvordan og om det overhoved er Arrays, jeg skal bruge til det her. Jeg er i gang med et Afstemnings system. Jeg tænkte på om jeg kunne lave en "har_stemt_paa" række i min "user" database. Så når man afstemmer, så smider pluser den 1, til det man stemmer på, plus den laver en ",<sidenummer>", så det i databasen kommer til at se sådan ud: (eksempel);

"1,52,39,95,29" osv... Så man kan sørge for, at folk ikke kan stemme mere end én gang. Så kunne man måske lave noget lignene det her?:

Fold kodeboks ind/udKode 

? (ved, at koden ikke virker - men kan det lade sig gøre på den måde?)

Er der nogen der forstår? Ellers hvordan kan jeg sørge for, at folk ikke kan stemme mere end én gang?

På forhånd Tak

Indlæg senest redigeret d. 08.05.2007 23:26 af Bruger #10253
jeg ville nok lave database strukturen anderledes i stedet for.

tabellerne: ( jeg antager du bruger mysql, hvis du bruger access, finder du nok ud af det alligevel )
Fold kodeboks ind/udKode 

ud fra disse tabeller kan du lave følgende sql, for at se hvilke quizzer en bruger har stemt på:
strSQL = "select v.answerid from votes as v where userid = " & Session("id")

Hej. Tak for det... Jeg har lige et sidste problem.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvordan får jeg koden til, at virke? Hvis der ikke er noget Value i -rs2("rateby")- så får jeg bare denne fejl:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvordan gør jeg, at hvis "rateby" er tom, så vil den lave "aaaa" om til 2, og ikke vise fejl?

På forhånd tak

prøv at sammenlign med Null

prøv at sammenlign med Null

Hvordan? Har prøvet med "Null" i stedet for "0", men det virker heller ikke..

Ligemeget.. fandt selv ud af det :)

t