Netværk

Tags:    diverse

Hej.
Jeg er ved at oprette et netværk mellem 2 computere, begge kører windows XP home, på den ene kan jeg kun se de delte filer på denne pc, og ikke det der er delt på den anden, på den anden computer kan jeg kun se det der er delt på den først nævnte, men ikke det på egen pc, er der nogen der kan fortællr mig hvad der er galt, de er forbundet via en linksys router, men kabler, alle protokoller er installeret, firewall er deaktiveret, jeg har prøvet at sætte en ældre bærebar på nettet, det kan se det hele uden problemer.
På forhånd tak.
sc

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I din start menu har du en punkt som hedder kør. Der indtaster du \\\\(pcnavn), pcnavn og paranteser erstatter du med computerens navn. Du kan også skrive det i din browser.

Hvis jeg har forstået dig rigtigt så er dit problem følgende.

Du har PC1 og PC2 på begge har du delet en mappe hvori der ligger nogle filer. På PC1 kan du kun se PC2's delte mapper og filer og på PC2 kan du kun se PC1's delte mapper og filer. Hvis det er rigtigt så er der ikke noget galt.

Det er ikke meningen man skal kunne se de delte filer lokalt andre steder end hvor de ligger.

prøv at gå ned i kør og skriv følgende:

Fold kodeboks ind/udKode 

PC navn skal du udskifte med computerens navn.

Det skal være \\\\\\, det kan man ikke se i Martins post, da forumet her sletter den ene :)

Tak for svaret, men undskyld, jeg forstår ikke hvad du ´mener ???

prøv at slå simpel fildeling fra... det kan være at det virker.

hvis du ikke lige ved hvor det er, så prøv med følgende:
åben en stifinder, tryk værktøjer (Tools), Mappe indstillinger (Folder Options), Vis (View), og nede i bunden af listen, fravælger du "brug simpel fildeling" (use simpel filesharing).

Den computer jeg bruger har engelsk XP, men jeg tror det var det menuerne hed på den danske udgave... ellers må du lige trykke lidt frem og tilbage i menuerne :)

Det hedder funktioner i dk udgave

Og husk at du ikke kan dele mapper i din dokument mappe :) Forvoldte mig stor forundring ind til jeg prøvede at flytte det hele til C:\\ og derefter dele mappen igen :)

t