Editbox indhold af tal ?

Tags:    delphi

Hvordan gør jeg så en editbox kun kan indeholde tal, så man ikke kan skrive bogstaver i den ?

på forhånd tak for hjælpen


Mvh

Anders



9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvordan gør jeg så en editbox kun kan indeholde tal, så man ikke kan skrive bogstaver i den ?

på forhånd tak for hjælpen


Mvh

Anders


Fold kodeboks ind/udKode 


MVH.
Armen L.A.

[Redigeret d. 26/10-03 03:59:18 af Armen L.A.]



tak det virkede, jeg glemte bare at jeg også skulle bruge komma! Hvilket nummer har komma ? Det må gerne være begge kommaer altså både på det numerisketastatur og det normale!

Mvh

Anders


Numeriske komma: #110
Normale komma: #188

Du kan også lage ditt eget program som finner ut ASCII verdien til knappen du trykker på:
Fold kodeboks ind/udKode 


DiZpel



kom til at trykker 2 gange :(

[Redigeret d. 26/10-03 03:59:43 af Armen L.A.]



tak for hjælpen, der er bare lige det problem at jeg bruger key(13) til at lave en buttonclickevent og derfor skulle jeg gerne kunne bruge denne knap!





Så tilføjer du vel bare #13 til sidst, som her:

Fold kodeboks ind/udKode 


Hilsen Anders



tak det virkede, jeg glemte bare at jeg også skulle bruge komma! Hvilket nummer har komma ? Det må gerne være begge kommaer altså både på det numerisketastatur og det normale!

Mvh

Anders



Hvis du skal lage det programmet, så husk å sette formens Keypreview til True hvis du har fokuskrevende komponenter på formen. Ellers vil det ikke virke.

DiZpel



Jeg forstår det ikke. Jeg har nu tjekket at det er nr 110, men når jeg så indsætter den på følgende måde bliver 110 til N tasten svarende til nr 78 ?
Fold kodeboks ind/udKode 


Mvh

Anders



Jeg forstår det ikke. Jeg har nu tjekket at det er nr 110, men når jeg så indsætter den på følgende måde bliver 110 til N tasten svarende til nr 78 ?
Fold kodeboks ind/udKode 


Mvh

Anders


Prøv å se på denne siden om det kan være til hjelp:
http://www.4d.com/docs/CMU/CMU10123.HTM

#44 fungerer som begge komma.

DiZpel



t