Counter problemer

Tags:    php

Hejsa.
På min side shafh.dk har jeg en utrolig dejlig tæller som registrerer den besøgenes ip, og sørger for at der kun bliver talt et hit vær halve time, for vær af de besøgende.

Koden har kørt på min side i et år og et par i dage, men pludselig syntes jeg den opfører sig underligt. Den registrerer pludselig slet ikke flere besøg - eller nogen gange gør den. Men ikke særlig mange. Og der burde altså være mange flere. Hvis jeg besøger siden, registreres det ikke.

Jeg udlover HELE 70 up, hvis problemet bliver løst, ved et ordenligt svar. Her er mine koder til tælleren:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 06.05.2007 15:06 af Bruger #5097
8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den kode du har her, burde ikke blive forvirret af datoer.

Det kan være en fejl der på en eller anden måde opstår i dine sql-kald. Smid en "print mysql_error();" efter hvert sql-kald og se om det giver noget.
Check databasen om der bliver indsat noget. Det kan være at det er koden der producere statstikken som gøgler.
At dit hit ikke bliver medtaget kan jo skyldes at den allerede er optaget i basen.

Lav evt. en backup af din statistik, og opret en ny tabel til at samle data i og se om det løser problemet.

Er det bare mig eller er det lidt besværligt? Hvorfor ikke bare oprette en session der expirer efter 30 min og så tjekke om den er sat eller ej og så tilføje hit?

I kan se statistikken over de antallet af besøgende her:
http://www.shafh.dk/test.php

I kan godt se den er hel gal. :)
I øvrigt. Vil lige sige at jeg har en ide om at grunden til at denne fejl er at det var 2 Maj sidste år at jeg satte tælleren op (et år siden)... Måske har den på en eller anden måde blevet forvirret af det. Ved bare ikke hvorfor...

Indlæg senest redigeret d. 06.05.2007 15:09 af Bruger #5097
Mit hit er ikke optaget...
Statistikken er der intet gal med. Den ser også sådan ud hvis jeg kikker i databasen...

Har prøvet at teste med denne kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Ingen fejlmeddelelse kommer!

Fordi en session bliver clearet når browseren lukker?... Hvs det endelig skal være noget, så kan en cookie gøre det.

Fold kodeboks ind/udKode 

Har fjernet en masse for at du hurtigt kan se, hvor du når til i din kode. Har fjernet alle updates og inserts. Hvis koden afvikles korrekt, er det så disse det er galt med.

Gnu:

Fik denne besked, ved at bruge din kode:

Debug: Something exists. Debug: Array ( [0] => 64 [id] => 64 [1] => 212.10.137.241 [ip] => 212.10.137.241 [2] => 3 [count] => 3 [3] => 1178459664 [lastCount] => 1178459664 [4] => 06/05-2007 [lastcountdato] => 06/05-2007 ) Debug: We have a hit Debug: Old hitter not found - inserting

Det skulle ligne at der er et problem med indsætten eller? :S

Endnu en underlig ting, har netop bemærket at shafhdk_counterdato og shafhdk_counter ikke er ens for i dag. Men stadig... De begge har absolut talt forkert!

Meget underligt!

Har netop funder ud af counteren gerne gider at virke hvis jeg linker til den:

www.shafh.dk/counter.php

Men ikke ved at besøge shafh.dk hvor index-filen inkluder counter.php filen... Ved i hvorfor det? Meget underligt. Har ellers bare virket i 1 år. Og på alle mine andre hjemmesider virker det fint...

t