www.wux.dk, problemer :S

Tags:    diverse

Er der nogen der ved hvad der kan være sket med vores site..?

På et tidspunkt her til aften, var 9 ud af 10 filer slettet på serveren, således at sitet ikke fungerede optimalt.. Er der nogen der ved hvad dette kan skyldes..? Er det måske en overtrædelse af one.com's regler..?

Eller er den måske blevet hacket..?

Vi kunne godt tænke os at høre jeres bud, så vi ved om det er kan være et sikkerhedshul, som skal lappes, så vi vil samtidigt bede jer prøve at hacke løs på sitet, jer der kan, og hvis i finder noget, vil i så ikke være rare at skrive hvad det er, så vi kan få rettet op på evt. huller.

Vi håber virkeligt at i vil hjælpe os, da vi meget gerne vil have dettet projekt op at køre..

Se om i kan finde noget på www.wux.dk

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okay, jeg har bare læst i en bog (Kender godt forskellen på Hacker og cracker), der stod også cracker, men det er ikke ALLE som kender disse termer, derfor siger jeg hacking.

Han ejer stadig ikke serverne så det ville være direkte cracking, medmindre hosting firmaet gav os skriftlig lov.

Indlæg senest redigeret d. 03.05.2007 23:26 af Bruger #6559
Ved mig så forsiden da ok ud. Ingen probs

Hack løs på sitet? Sorry men selvom du siger vi må, så må vi praktisk stadig ik, da du ikke ejer serveren. Selvom serveren også var din må vi heller ikke, heller ikke hvis du skrev en erklæring til os. Hacking er bare ulovlig.

Indlæg senest redigeret d. 03.05.2007 22:51 af Bruger #6559
Martin, det er forkert... Hacking er aldrig ulovligt. Cracking er ulovligt. Cracking er uautoriseret indgang i andres computersystemer. Hacking derimod har intet med indgang i systemer at gøre, som sådan. Hvis du får en skriftlig erklæring, er det altså ikke længere cracking, det er hacking, og derved fuldt lovligt.

Hvordan tror du ellers sikkerhedseksperter ville have nogen mulig chance for at tjekke sikkerheden?

Mere om det her:
http://www.catb.org/jargon/html/H/hacker.html
http://www.catb.org/jargon/html/C/cracker.html

Indlæg senest redigeret d. 03.05.2007 23:26 af Bruger #2330
Mit indlæg var en bare kommentar til forkert oplysning("Hacking er bare ulovlig."). Jeg er helt enig i at det er forbudt for os at tjekke sikkerheden ved at cracke sitet :)

Problemet løst ;)

t