FTP eller hvad?

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hejsa,

Vi er et snart startet firma som tilbyder at sætte lyd op på folks hjemmesider.
Et simpelt (håber jeg) problem vi er rendt ind i, er at vi faktisk ikke er klar over hvordan vi får adgang til folks side. Jeg var af den overbevisning at hvis jeg var udstyret med et FTP program og kundens brugernavn og password, at det så ville virke.
Altså ved at skrive F.eks: ftp.udvikleren.dk - brugernavn+password og at vi så havde adgang til index filen som vi så kunne "rode" i. Det virker med vores side, men ikke nødvendigvis med alles.

Hvad søren gør i professionelle?

Mvh David
Daviel Sound

Enten får I kunden til at give jer passwordet, eventuelt sætter de et særligt password op til 1 mappe som i kan uploade til, eller også får I kunden til at lave et upload-system på deres hjemmeside så I via http kan uploade jeres filer. Ellers er der muligheden at I kan levere jeres vare til kunden, og så må denne selv sørge for at uploade.

Tak igen Per,

Det giver mening. Men vi vil jo gerne ind og, så at sige, installere i deres Index fil. men først skal vi jo have en adgang til den originale fil som vi så skal opdatere. Jeg tror de fleste små firmaer ikke har forstand på selv at sætte noget op, det kan vi så gøre for dem, men vi skal bare have deres password.

Problemet er jo at jeg som sagt ikke kan komme ind gennem FTP selvom jeg har passwordet, hvordan kan det være? Hvilken anden vej er der da?

Hvis ikke der er ftp-understøttelse kan jeg slet ikke se hvad kunden selv gør for at kunne opdatere. Medmindre der bliver brugt ssh, men det er sgu for ret avancerede powerbrugere. Næppe brugere der behøver din service.

Det kan jeg godt forstå Per, men kan det være fordi at denne specifikke side som jeg prøver at komme ind på (hvor jeg har brugernavn+password) er lavet gennem et software som gør at jeg ikke kan gå ind på siden med FTP?

har du prøvet med ftp over ssl? Det er der nogen steder de bruger

har du prøvet med ftp over ssl? Det er der nogen steder de bruger

Da jeg slet ikke ved hvad SSL er, så ved jeg slet ikke hvordan jeg skal angribe det?
Nederen at være en newb ;)

Det er første gang at jeg har lavet en hjemmeside, og med den der skriver jeg bare daviel.dk (vores side) ind i ftp browseren og så udfylder brugernavn og password.

Så skulle vi prøve på en server der ligger sådan her:

home19-upload.inet.tele.dk

Har i set det før? Ved i noget jeg ikke ved? (sikkert rigtig meget)

Fejl skrevet

Indlæg senest redigeret d. 03.05.2007 18:22 af Bruger #6559
prøv i din windows browser at indtaste adressen med ftp:// foran, og så indtast brugernavn og password.

prøv i din windows browser at indtaste adressen med ftp:// foran, og så indtast brugernavn og password.

Helt sikkert Martin, det har vi prøvet men den vil ikke!
Det kan være at det bare er det forkerte brugernavn og password, men det skulle det ikke være. Må hellere lige gennem tjekke!

det kan være der er forskel på store og små

<< < 12 > >>
t