Gemme en Flash Film i html'en. Usynlig men brugbar?

Tags:    html css

Hejsa,

Jeg har mig lidt af et kæmpeproblem. Mit firma som er så tæt på at komme igang, mangler kun at dette lille problem kan blive løst, ellers falder det hele til jorden.

Problemet er: Kort sagt, at få en Flash Film gemt i html'en men ikke synlig på siden.

Detaljeret, vores firma vil lave introer til andre firmaers hjemmesider. F.eks. en speak med musik der siger "Velkommen til Udvikleren.dk" og da vi er klar over hvor irriterende det er med lyd på hjemmesider har vi fået lavet en cookie funktion (shared objects) i en flash fil som vi kan tidsindstille før den afspiller speaken igen. Problemet er at få denne flash film, dette element, til at være usynlig.

Hvis jeg bruger visibility;hidden koden, så skjuler den det, men filmen virker så ikke af en eller anden mærkelig grund.
Man kunne lægge den i et layer (floating box) og så skjule det, men da vi skal sætte det op på en del sider, så kan det blive alt for besværgeligt med al den kode i html'en.

Er der nogen anden måde at dette kunne gøres?

Hvis den eneste mulighed er at sætte den til 1X1 pixel, så fint nok. Men ved i så hvad de forskellige koder er til at styre den rundt i html'en så den ikke forstyrer folks layout.

Håber på jeres hjælp

på forhånd tusinde tak

David

Ps. so far er der ingen såkaldte eksperter som jeg kender der har kunne knække denne nød.

Jeg tror du kan sætte højden til 0.

Jesper, jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår, men hvis du mener at jeg skal sætte højden på den flash fil der bliver loaded til 0, så kan jeg sige dig at den stadig viser en enkelt pixel. Altså ikke helt brugbart!

Ellers mange tak for svaret

Jeg tror snarere det han mener er, at den container du har filen i, skal have højden 0 i CSS. Så burde den gerne forsvinde ud af syne.

Virker dette ikke, kan du blot give den koordinater der er udenfor skærmen.

fx position:absolute;top:-999999px;left:-99999999px; i din css-fil til containeren.

Indlæg senest redigeret d. 03.05.2007 13:30 af Bruger #8223
Tusinde tak Per,

Men jeg er stadig ikke sikker på at jeg helt forstår. Altså, css kræver jo også en del kodning. Altså fyld html'en, hvilket vi gerne ville undgå.

Jeg har også prøvet at sætte Div Taggen til 0 i højden og længden, men den viser stadig en enkelt pixel.

Nu har jeg også prøvet at gemme den i et layer som er skjult men så virker filen ikke.

umiddelbart ser koden som peger på filen, sådan her ud:

<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="scripts/swfobject.js"></script>
<div id="flashcontent" align="absolute">You need flash 8 to see this website. Get it<a href="http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash">here</a>.</div>
<script type="text/javascript">
var so = new SWFObject("playerDave.swf", "Loader", "175", "20", "6", "#FFFFFF");
so.addVariable("mp3Path", "sounds/song.mp3");
so.addVariable("pauseTime", "30000");
so.write("flashcontent");
</script>

Er det muligt at gøre noget i den?

Indlæg senest redigeret d. 03.05.2007 14:27 af Bruger #11764
Hvordan vil du have den ene linie jeg viste dig, til at være meget fyld?

Det er altså ikke sværere end at du tilføjer style="position:absolute;top:-99999999px;left:-9999999px;" til dit div-tag.

Hej Per,

For dælen da, det virker jo!!! Det var jo bare fordi at jeg ikke vidste at jeg skulle skrive Style=.... foran møget!!!

Du er genial!
Tak

Måske er det bare mig, der er forvirret, men ville det ikke være lettere, at lege med den cookie via javascript fremfor at lave tricks med at prøve at gemme en flash-ting?

Og hvis det kun er lyden, der skal afspilles, hvorfor så bruge en film og ikke bare en lyd?

(En hel anden ting: Det er lidt skræmmende for mig, at dit firma vil lave introer til andre firmaers homepages, når du ikke engang ved, at der skal "style=" foran style'en.)

t