LTP porten

Tags:    c++ visual-basic

Hvordan skriver jeg til LTP porten fra windows 2000 / XP?

[outportb] Virker nemlig ikke under 2000 og XP

I Am The Cyborg, and i`m here to serve :)

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hay
Du kan prøve at se www.beyondlogic.org
Det er en god side omkrin dette. Hvis det ikke er noget for dig at bruge API kaldet CreateFile så brug evt. WinDriver (kaldet Jugo) til at lave en Windows Driver til dig... Programmet koster penge, men er uden tvivl også penge værd.

Best Regaards
Janus

P.s Hvis du bruger Win 9x kan du bruge outpb og inpb og LPT findes på adresse 378 (hex).... 0x378...

P.p.s Hvis Win9x Anvendes og der ikke er installeret en printer kan du bruge "debug" kommandoen i dos.... Skriv Debug i dos. Skriv derefter o 378 0f. (Dette skrives til porten). Skriv i 378. (Læser fra porten)..... (Skriv q for at forlade denne igen)..... Blot et hint, jeg selv har brugt

*** Livet er smukt ***

Hedder det ikke LPT port?
LinePrintTerminal eller noget i den stil?
Måske skulle du lede efter det istedet for LTP .. der er nok en million sider med gör det selv på nettet.

Fx den her omkring hvordan man kan omgå beskyttelsen på portene med et andet program:

http://www.writelog.com/support/lpt_port_support_on_windows_nt.htm

Hedder det ikke LPT port?
LinePrintTerminal eller noget i den stil?
Måske skulle du lede efter det istedet for LTP .. der er nok en million sider med gör det selv på nettet.

Fx den her omkring hvordan man kan omgå beskyttelsen på portene med et andet program:

http://www.writelog.com/support/lpt_port_support_on_windows_nt.htm

UPS Trykfejl...
Den hedder selfølgelig LPT

Det ver ikke hvordan man omgår den men hvordan man igennem windows snakker med den...

[Redigeret d. 22/05-03 15:30:43 af Simon Kjærulff]

[Redigeret d. 06/06-03 11:00:07 af Simon Kjærulff]

Så du vil bare snakke med printeren, ikke nödvendigvis snakke med den igennem port direkte?
Så kan du åbne LPT porten som en fil .. du finder nok navnet på hvad den skal hedde .. men det er vist ikke 100% lige ud af landevejen hvad og hvordan man skriver til den .. slå det op på yahoo.

Hvis du derimod vil bruge outportb fx, så er der info om hvordan man slår beskyttelsen fra i det indlæg jeg gav tidligere her foroven.

Hvordan skriver jeg til LTP porten fra windows 2000 / XP?

[outportb] Virker nemlig ikke under 2000 og XP

Hmm...

Hvis man søger på nettte på CreateFile, og LPT kan man finde et program der kan skrive til LPT. Jeg har fundet et for lang tid siden..... Win NT,XP,2000 tillader ikke at man blot peger på porten og skriver ud. Men Helt ærligt er det ikke helt vildt svært at skrive til porten via et API-kald. Har tænkt lidt på at skrive en tekst omkring emnet her på siden. (men tiden har ikke lige været til det, er ved at designe en robot)....

Som beskrevet før kan du bruge http://www.zealsoftstudio.com/ntport/download.html
til at få adgang uden at skrive en driver....

Men det nemmeste er at downloade WinDriver og få fat i en lic til dette.
I dette program skriver man bare adressen på den port man vil snakke med, og et par andre ting og programmet laver en driver til en.... Simpelt og godt.....

Programmet kan hentes her fra http://www.jungo.com/windrv/dnload.html

Best Regaards
Janus S. Andersen

P.s Programmet er ikke kun til brug ved LPT - porten, men kan næsten bruges til at skaffe adgang til alt på ens PC.... Blot man har info nok og lic til det .....

*** Livet er smukt ***

Hvis man søger på nettte på CreateFile, og LPT kan man finde et program der kan skrive til LPT. Jeg har fundet et for lang tid siden..... Win NT,XP,2000 tillader ikke at man blot peger på porten og skriver ud. Men Helt ærligt er det ikke helt vildt svært at skrive til porten via et API-kald. Har tænkt lidt på at skrive en tekst omkring emnet her på siden. (men tiden har ikke lige været til det, er ved at designe en robot)....

Som beskrevet før kan du bruge http://www.zealsoftstudio.com/ntport/download.html
til at få adgang uden at skrive en driver....

Men det nemmeste er at downloade WinDriver og få fat i en lic til dette.
I dette program skriver man bare adressen på den port man vil snakke med, og et par andre ting og programmet laver en driver til en.... Simpelt og godt.....

Programmet kan hentes her fra http://www.jungo.com/windrv/dnload.html

Best Regaards
Janus S. Andersen

P.s Programmet er ikke kun til brug ved LPT - porten, men kan næsten bruges til at skaffe adgang til alt på ens PC.... Blot man har info nok og lic til det .....

*** Livet er smukt ***

[Har tænkt lidt på at skrive en tekst omkring emnet her på siden]
Lyder som en god idè....

Hvad er det for en robot du er ved at bygge????

>Hvad er det for en robot du er ved at bygge????

Denne lille robot skal være en lille autonom en der kan finde vej igennem kontor områder. Men den skal også kunne mange andre ting, såsom at følge en stripe på gulvet, og i sidste ende indgå i et ludo spil jeg har tænkt på at lave.... Desværre er den kun i design fasen, men projektet begynder langsomt at bevæge sig fremad....

Min første ide var at robotten kunne sendes ind i et rom den blot skulle finde udaf hvordan ser ud. Altså en form for optegning. Det ændret sig hurtigt til at være en form for spil, af robotter der bevæger sig istedet for brikker..... Jeg starter med at se om jeg kan bygge en lille tanks, med to lave fødder og fire stepmotore og en rador, og 16 målere til at søge gulvet for strukture, samt et display og noget seriel kommunikation (Har tænkt på både IR og RS232... Men det bliver nok kun RS232). Da robotten skal køre på batteri, og her nogle problemmer jeg skal have knust før jeg starter på projektet. Har forsøgt mig lidt med solceller, og håber jeg kan finde nogle et eller andet sted. Ved ikke hvor man kan købe sådan noget.....

Har næsten alle de dele der skal til at lave elektronikken.

Jeg har tidligere konstrueret en robot med navnet Matilde, der kunne følge en rute man kunne give den via Windows. På ruten kunne der være steder den ikke kunne passere, og robotten ville køre uden om. Indenfor et område på 5 X 5 meter havde den en usikkerhed på 2 mm, og en gennemsnits hastighed på ca. 8 km / t. Matilde er udstyret med en rador der drejer 360 grader, og holder øje med om den er ved at støde ind i noget. Når først Matilde var igang med at køre har den ikke andre hjælpe middeller end sin rador og to tæller på hjulne. Der til skal det siges at den havde 3 hjul, og to motore.....

[Har tænkt lidt på at skrive en tekst omkring emnet her på siden]

>Lyder som en god idè....

Jeg har tidligere forsøgt at skrive omkring OOP, men dette kom ikke ud på weben af en eller anden grund. Så det er ikke det der ligger først i min priotering, selv om det er et godt emne....

P.s Jeg starter på DTU til sommer og tager en overbygning i Elektronik, håber jeg kan bruge min robot her... (I et eller andet fag)

P.P.s Hvis du har nogle ideer til hvad robotten skal kunne må du meget gerne skrive dem...

Janus S. Andersen

*** Livet er smukt ***

t