Hjælp??

Tags:    delphi

Hey!!!!
Jeg er ret ny i Delphi, så jeg tænkte på om der var nogen af jer, som ved om det kan lade sig gøre at lave et et program hvor der er en masse felter man kan skrive i (ligesom i microsoft Excel)..

På forhånd tak for hjælpen

/Mads



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan gøre det på 2 måder, enten kan du i Object Inspectoren gå ind under Options->goEditing og sætte den til true...

eller via kode som eksempelvis kunne være i Formens OnShow:

Fold kodeboks ind/udKode 


Du får lige lidt ekstra, hvis du ik allerede selv har luret det, nemlig kode til at indsætte vh.a. kode(hvis man da kan sige det sådan) :) - det er en knap's OnClick

Fold kodeboks ind/udKode 


Casper

[Redigeret d. 23/10-03 15:25:34 af Casper Steinmann]



ja det kan godt lade sig gøre! :) Du kan bruge StringGrid komponentet som er i Additional-fanebladet...

Casper

[Redigeret d. 23/10-03 14:59:34 af Casper Steinmann]



ja det kan godt lade sig gøre! :) Du kan bruge StringGrid komponentet som er i Additional-fanebladet...

Casper

[Redigeret d. 23/10-03 14:59:34 af Casper Steinmann]


Ja tak... det har jeg tænkt på... Men når så jeg åbner programmet så kan jeg ikke skrive i felterne... Kan du ikke lige give et kode eksempel??
Så får du også pointene...

/Mads



Du kan gøre det på 2 måder, enten kan du i Object Inspectoren gå ind under Options->goEditing og sætte den til true...

eller via kode som eksempelvis kunne være i Formens OnShow:

Fold kodeboks ind/udKode 


Du får lige lidt ekstra, hvis du ik allerede selv har luret det, nemlig kode til at indsætte vh.a. kode(hvis man da kan sige det sådan) :) - det er en knap's OnClick

Fold kodeboks ind/udKode 


Casper

[Redigeret d. 23/10-03 15:25:34 af Casper Steinmann]


Det prøver jeg når jeg kommer hjem... Tak for hjælpen!!!

/Mads



t