Opsætning af ASP.NET server incl. Access

Tags:    asp

<< < 12 > >>
Hej folkens.

Jeg sidder og leger lidt med Windows 2003 Server Enterprise Edition, og jeg har tilfældigvis, lånt en bog på biblioteket, om Windows 2003 Server, men jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte det hele op.

Features jeg skal bruge:

ASP.Net afvikling
Mail server
FTP server
Access Database ( Kan ikke installere MySQL Server på min Windows 2003 :S )

12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okay, start med at hente de nyeste opdateringer + .NET framwork henholdsvis 1.1/2.0 efter hvad du vil bruge.

Derefter bruger du Manage Your Server til at tilføje de server roller du skal bruge. Du kan sagtens bruge alle windows egne services til den opgave.

Såvidt jeg har hørt er der også kommet .NET 3.0 :)

Well, ang. Windows 2003 Server, Enterprise Edition, så har jeg en bog om den på dansk...
"Windows 2003 Server - Administratorens Håndbog" tror jeg den hedder ;)

Men det er nærmere dét, hvad kræves der for, at jeg kan bruge ASP.NET, og MS Access på hjemmesiderne?

Evt. hvor mange ram tror du min server skal bruge?

Kan den køre Windows Server 2003, uden problemer så skulle der ikke være noget. Minimum er 256MB ram som er anbefalet, og det skulle være nok til at køre en lille server. Det kommer helt an på antal klik og besøgende.

Ja, det er stadig ligemeget, så skal det jo installeres :p

For at køre en web server med win2K3 skal du have fat i Web edition og da du skal have en database kørende, uanset om det er access eller mssql, skal du have minimum 512Mb ram. For at bruge FTP skal du også bruge Web edition, hvis du vil bruge IIS's indbygget FTP, det vil jeg dog ikke anbefalde, da den er ret kompliceret og bruge og så vidt jeg ved er der ikke mange der bruger den, bruge hellere et tredje part software fx. Gene6FTP server.

For at køre en mail server mener du skal have standard edition eller enterprise edition, hvis det vel og mærket er en exchange server du vil ha'.

Han kan også bruge Standard til Web IIS og FTP IIS.

Er det ikke også det jeg skriver?

For at køre en web server med win2K3 skal du have fat i Web edition.......

Du må jo vide hvad du skriver.

Indlæg senest redigeret d. 02.07.2007 20:27 af Bruger #6559
næ nu kan jeg så se det LOL, min fejl.

<< < 12 > >>
t