Læse fra en excel fil??

Tags:    java

Jeg har en temmelig stor .xls fil, hvis indhold jeg gerne vil have over i en database.

Via søgning har jeg fundet denne side, og har downloadet "EZ Jcom 1.8" 3.5mb. Ud fra denne fil, er der så blevet laves en masse .java filer
ezjcom.com/download.html

Jeg har så i Eclipse oprettet et nyt project og lavet en "domain" package hvori jeg har lavet en excel.java klasse.
Der har jeg så kopieret koden fra eksempel 1 her fra.
Jeg kunne så se i min excel.java klasse, at den ikke kunne finde nogle af de import's der står.
Så lavede jeg en package "excel" og kopierede alle .java filerne ind, som EZ Jcom 1.8 lavede (første link).
Så nu kan den finde de første import's, men mangler 2 som skal ligge i en "ezjcom" package. Men disse to kan jeg bare ikke finde.. programmet fra første link, har tilsyneladende ikke lavet dem, for jeg har søgt efter navnet på de 2 import's der mangler. Så jeg kan ikke rigtig komme videre :-(

Nu er det måske lidt meget at forlange at nogen prøver at udføre det samme som jeg har prøvet, men hvis nogen har tid og lyst til at prøve at få det til at virke, vil jeg blive meget glad :-)
Evt. andre programmer/måde på at læse excel fil data ind i et java program på, er også meget velkommen :-)

På forhånd tak.

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal nok læse op på hvordan classpath fungere og så benytte et API via en .jar fil, som eks. http://jexcelapi.sourceforge.net/

Til dem der bruger Maven til at styre den slags dependencies kan jexcelapi også fås som en Maven dependency:

<dependency>
<groupId>net.sourceforge.jexcelapi</groupId>
<artifactId>jxl</artifactId>
<version>2.6.3</version>
</dependency>

Det er et noget bedre api end eks. POI-HSSF som de fleste andre bruger.

t