Skift billeder med rulleknap på musen

Tags:    html css

Jeg har nu et ganske velfungerende billed-galleri, hvor jeg kan uploade en række billeder (med tilfældige/ukendte filnavne) og alle billeder bliver vist forløbende i galleriet.

.. men ... jeg kunne egentligt godt tænke mig at man kunne bladre igennem billederne ved kun at anvende rulleknappen på musen. Altså: første billede (igen med et tilfældigt navn) skal tone frem på skærmen, og de efterfølgende erstatter det første, når man drejer på knappen, drejer man tilbage kommer man tilbage til de første billeder. Er der nogen der ved hvordan man løser opgaven med PHP?

/Jørgen

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal nok have fat i noget JavaScript, der registrer rulleknappen, og den kunne så skifte evt. side

Jeg vil ikke tro at du kan lave det, jeg har aldrig set noget der bare minder om det med JavaScript. Og det er jo ikke alle muse der har sådan en rulleknap.

Nej; jeg tror at jeg ville andbefalde dig at lave en funktion, så brugeren kunne skifte mellem billederne, med piletasterne.

Du kan lave en dropdown menu og preloade billederne
hvis du kan få menuen til at ændre en frame så kan du med mushjulet skifte i den dropdown boks
det virker fint men hvis billederne ikke er preloadet så går for langsomt at skifte billede men det er med html

desuden skal du poste alt med php i php forummet
tryk PHP under teknologier og vælg forum i topmenuen

Indlæg senest redigeret d. 19.10.2007 14:17 af Bruger #12242
Det må kunne lade sig gøre

Måske med AJAX. Men med eksempler kan jeg ik hjælpe.

t