Valg af server.

Tags:    databaser

<< < 123 > >>
Hej.

Jeg står og skal have en server til min hjemmeside. Det må gerne være en jeg køber som jeg kan have her hjemme.

Den skal ikke koste mere end 5.000 kr. Samt skal den have temlig meget plads.

25 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Han kan jo bare regne ud med 300W

Regnestykke 1 uge: 300 * 24 * 7 = 50,4kW
Pr år: 50,4 * 52 = 2620,8kW timer. så er de bare at gange op med pris på en kilo watt time.

glemte måske at sige at mit eksempel bygger på en 800W strømforsyning og en kiloWatt time på 1,30 kr.

Med en pris på 1,30kr/kW bliver det 3.277,04 kr/pr. år. Et godt stykke op til de 9000. 800W? hvad er det lige for en monster server :D,

Indlæg senest redigeret d. 24.04.2007 17:51 af Bruger #6559
Jamen det er sku ikke pengene der er det værste det er mere om jeg kan holde den kørende tjener penge på den side jeg gerne vil have en lille server til.

Du kan godt tjene penge, men husk på hvad du er oppe imod. Nu har du ikk nævnt din netforbindelse hvor kraftig den er, det kan godt være den skal opgraderes. Der er altid lidt drift og så'en men det kan godt lade sig gøre. Du kunne evt stille din egen server ind i et hostings selvskabs lokaler så får du stadig adgang til serveren. De leverer så resten. Mod en hvis betaling. ScanNet.dk, yder så vidt jeg husker denne service.

Nice, nu spørger jeg lidt åndsvagt i nogles øjne. Hvilke services kører du? (Ved det lidt offtopic)

Indlæg senest redigeret d. 25.04.2007 19:15 af Bruger #6559
Det er lige meget jeg har fundet en rigtig god server, som kan lidt af værd. en Dell 2970. Den kan skam det hele.

Kunne du lige smide et link. Synes ikke jeg kan finde den spefikke udover 2900

Har fundet den. PowerEdgde 2970 går jeg ud fra.... Er det ikke lidt voldsomt når du ikke har haft med servere direkte før?

Nej. jeg fik den billigt den var brugt, ridset, og nogle store buler i ;S

okay, kan se den koster knap 10k uden moms (ny pris)

Indlæg senest redigeret d. 06.05.2007 21:55 af Bruger #6559
<< < 123 > >>
t