Valg af server.

Tags:    databaser

<< < 123 > >>
Hej.

Jeg står og skal have en server til min hjemmeside. Det må gerne være en jeg køber som jeg kan have her hjemme.

Den skal ikke koste mere end 5.000 kr. Samt skal den have temlig meget plads.

25 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lej en ude i byen. Et webhotel eller lignende, kan du typisk få til 10-30 kr om måneden. Og så er der altså langt op til 5000.

Hvis du har adgang til ældre pc'er der ikke længere bliver brugt kan du bruge den som server. Jeg har fx selv 2 styks.

Hvis du i forvejen har en almindelig PC, kan du jo blot hente følgende gratis programmer:
WAMP-server (Apache, MySQL og php i een pakke)
FileZilla (ftp-server)
WinWebMail (e-mail-server)

Kan ikke huske adresserne, men du kan google dem...

Når du har installeret alle disse programmer har du:
http-server med php.
MySQL server
FTP-server
pop3, smtp og imap server.

Programmerne er som standard sat op til kun at være udviklingsværktøjer, men det kan ændres...

Det skal lige siges at HAN ikke skal bruge WAMPS standard opsætning til produktions miljø, det er den alt for åben til.

Lad vær med at bruge Win XP, så hvis du ikke ejer en Server 2003, så brug linux.

Apache Apaches hjemmeside
MySQL MySQL's hjemmeside
PHP Her

Din servers CPU hastighed er den du skal ligge mindst vægt på når du vælger, der skal du mere tænke på ram. Du skriver ikk noget om bruger antal m.v.

Håber det kan bruges

Med en pris på 1,30kr/kW bliver det 3.277,04 kr/pr. år. Et godt stykke op til de 9000. 800W? hvad er det lige for en monster server :D,

Jeg beregnede det på http://www.sitecenter.dk/benn_jette/energiforbrug/

Jeg har 3 servere:

HP Proliant DL 580 (2*800W)
HP Proliant DL 560 (2*400W)
HP Proliant DL 360 (1*325W)

De 2 servere der har 2 strømforsygninger bruger sådanset kun en da den anden kun er der for redundants

For at komme med en kommentar på dit spørgsmål og ikke komme med forklaringer på hvorfor du ikke skal hoste din egen web-server, som de fleste har gjort.

Jeg har selv en web-server som jeg har købt på qxl.dk, det er en 1.6 Ghz P4 med 768 Mb ram, HDD er desværre af en lidt ældre slags så overførelseshastigheden er ikke helt i top. Jeg betalte kr. 1000,- for den og er fuldt ud tilfreds.

Som Martin Kristensen skrev 24-04-07 15:08 så er det ram'en noget af det vigtigste, HHD skal også være hurtig, så hvis du kigger på qxl.dk så kig efter PC'er hvor overførelseshastigheden er beskrevet.

Håber du stadig har lidt blod på tanden selv om du har fået mange negative kommentar.

Thomas

Indlæg senest redigeret d. 26.04.2007 22:02 af Bruger #5481
Den bedste ide når du skal have en server der hjemme, er nok at købe en gammel bærbar. Den kan sagtens trække en lille webserver med få til mange brugerer og primært bruger den minimalt strøm. Orv... Der er også UPS på serveren... Hehe det er da noget der kan overtale brugeren der ønsker at hoste sin hjemmeside der hjemme.

\\knap

Jeg lejer allerede en server.
Men vil godt prøve kræfter med en der hjemme (:

Hej.

Jeg står og skal have en server til min hjemmeside. Det må gerne være en jeg køber som jeg kan have her hjemme.

Den skal ikke koste mere end 5.000 kr. Samt skal den have temlig meget plads.

Hej.

Inden du får for store planer skal du nok lige overveje hvad det koster at drifte en server derhjemme.

Hvis jeg f.eks. kørte en af mine servere der hjemme ville det koste ca. 9000 kr pr år. i strøm alene.

Han kan jo bare regne ud med 300W

Regnestykke 1 uge: 300 * 24 * 7 = 50,4kW
Pr år: 50,4 * 52 = 2620,8kW timer. så er de bare at gange op med pris på en kilo watt time.

<< < 123 > >>
t