Hej..

Tags:    html css

Hej udviklere..

Jeg er ved at lave et gæstebogssystem, hvor man kan indsætte smilies i et textarea.. Er der nogen der har et enkelt system man kan gøre det med.?

Jeg havde selv et engang, men den gjorde det, at hver gang jeg indsatte noget, fjernede den linie skift og sådan noget + man kunne ikke indsætte der hvor markøren var..

Er der nogen der har et script til det, eller kan hjælpe mig lidt på vej.?

Er sådan rimelig til JavaScript i forvejen..

Håber i vil hjælpe ;)

nu har jeg ikke lige et svar på dit spørgsmål, men til en anden gang ville det være rart hvis du brugte en lidt mere sigende overskrift end "hej" :)

Jeg var lige lidt træt i går, så tænkte ikke 100% over hvad jeg skrev.. Så det godt lige her til morgen, at det er da for dumt at jeg bare skrev det :S

Hmm. Du kunne evt se lidt i andres kilde koder, og se hvordan de har gjort det. Og så kunne du prøve at lave dit eget.

Så vidt jeg ved var der et script ved selvsamme boks som du skrev det i:roll:

Mathias Knudsen: Henvender du dig til mig?

Mathias Knudsen: Henvender du dig til mig?

nej

Nu har jeg prøvet det her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Men det virker ikke :(

Er der nogen der ved hvad der er galt.?

function insertAtCursor(myField, myValue)
{
if (document.selection)
{
myField.focus();
sel = document.selection.createRange();
sel.text = myValue;
}
else
if (myField.selectionStart || myField.selectionStart == '0')
{
var startPos = myField.selectionStart;
var endPos = myField.selectionEnd;
myField.value = myField.value.substring(0, startPos) + myValue + myField.value.substring(endPos, myField.value.length);
}
else
{
myField.value += myValue;
}
}

Mathias Knudsen: Kender du en artikel, hvor man kan få det du laver der, bedre beskrevet?

Mathias Knudsen: Kender du en artikel, hvor man kan få det du laver der, bedre beskrevet?

næh, men jeg kan da prøve at skrive noget på et tidspunkt:)

t