Hvordan??

Tags:    delphi

Hvordan gemmer jeg en string så der står det samme i den næste gang jeg kører programmet??
Mvh.
Rune Jensen



10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvordan gemmer jeg en string så der står det samme i den næste gang jeg kører programmet??
Mvh.
Rune Jensen


Du kan også bruge den funktion der hedder savefileto. f.eks listbox1.items.savetofileto(''file.txt");
Det mener jeg vist nok den hedder!

Med venlig hilsen
Frede_Manden



ok, som jeg har forstået det, så har du hentet 2 strenge ind i dit program, vi kalder dem a og b

det her er en onClick procedure for den knap der hedder Button1

Fold kodeboks ind/udKode 


Først er der konstanten "Kontrolord", dén er dét ord vi søger... (du kan jo prøve at ændre 'inifil' til 'kommer' og se hvad der sker)

Variablerne a og b er de variabler som du har hentet fra inifilerne.

funktionen Pos er defineret således:
Fold kodeboks ind/udKode 


Hvor Substr er den streng vi søger og S er den streng vi søger i. Den returnerer 0(nul) hvis den ikke finder noget, og det er dét vi vil finde ud af(se evt. hjælpefilen der følger med delphi - den er go')

Casper



Jeg ville bruge inifiler nu når det kun er en enkelt streng der skal gemmes(selvom registreringsdatabasen nu er det "korrekte" sted at gemme applikationsindstillinger, men én streng er overkill... :)

men læs de 2 tutorials om inifiler her på udvikleren, de burde sætte dig igang!

Casper

[Redigeret d. 16/10-03 12:42:00 af Casper Steinmann]



Mange tak... Nu ved jeg hvordan jeg bruger INI filer og sådan noget.... Kan du fortælle mig hvordan jeg bruger INI filer sammen med IF og ELSE?? Så ville jeg blive meget glad...

Mvh.
Rune Jensen



Hvad mener du? har du 2 forskellige strenge som skal gemmes afhængig af hvilken om en checkbox er "Checked" eller?

Casper



Det jeg mener er at jeg har to "strings" eller sætninger eller ord eller hvad man nu kan kalde det... De to strings har jeg så gemt i en INI fil... Hvordan gør jeg så hvis jeg f.eks. vil vise en besked hvis de gemte strings indeholder "hej"???

Mvh.
Rune



Det var ik li det jeg mente... Jeg prøver at forklare det på en anden måde... Jeg skriver den kode jeg gerne ville have til at virke.....

Button.Onclick......
IF (stringen i INI filen) = Edit3.Text THEN.....

Håber du forstår....


[Redigeret d. 16/10-03 17:09:54 af Rune Jensen]



Ahh ok, nu tror jeg, at jeg er med... Men det ville hjælpe gevaldigt hvis jeg kendte opbygningen af din inifil, men skidt pyt da ;) jeg laver lige min egen så :)

Inifil:
Fold kodeboks ind/udKode 


Fold kodeboks ind/udKode 


Det burde være det du søger :)

Men jeg ville nu anbefale at du gemmer det du læser i en variabel, evt. sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 


men det er jo op til dig selv :)



->> Thomas, læs indlæg #2 ;)

Casper



t