sfWEBDESIGN

Tags:    html css

Hej udviklere.

Jeg er ved at lave et nyt site, adressen er http://sfwebdesign.uhost.dk . Jeg har ikke købt noget domæne endnu, så det er stadig et subdomæne.

Jeg ville gerne vis i ville give jeres mening til kende, altså bare kome med kritik.

Bedste kommentar får 5 point.

Indlæg senest redigeret d. 20.04.2007 15:07 af Bruger #10113
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Simon

Første indtryk:
Det ser meget... Nybegynder agtigt ud, altså syntes ikke så meget om baggrunden, man kunne evt. bare lave den lidt mørkere hvid, så den bliver lidt grålig.

Og så hvis "kanterne" eller "hjørnerne", det grønne i banneret, og i højre hjørne, evt. var parralelle, tror det ville se bedre ud.

Så syntes jeg en evt. design synkronisering skulle finde sted, altså "Mailform"-formen er SLET IKKE i samme stil som resten.
Knappen i søg skulle måske også lige laves i samme stil eller noget. (Den ligner vist lidt dem her fra Udvikleren)

Og så er den egentlig bare sådan, kedelig at se på.

Designet tager overhånd. Det er som om sidens design kommer i første række og indholdet kommer i anden række. Det er også fint nok til sider, som ikke har noget indhold, og med formål at blære sig med, hvad man kan rent grafisk, men det lader ikke til at være meningen her.

Er det ikke lidt selvmodsigende at nævne W3C på forsiden af en side, der ikke selv overholder deres standarder?

Designet tager overhånd. Det er som om sidens design kommer i første række og indholdet kommer i anden række. Det er også fint nok til sider, som ikke har noget indhold, og med formål at blære sig med, hvad man kan rent grafisk, men det lader ikke til at være meningen her.

Er det ikke lidt selvmodsigende at nævne W3C på forsiden af en side, der ikke selv overholder deres standarder?

Hvad mener du med at designet tager overhånd?

Indlæg senest redigeret d. 20.04.2007 17:54 af Bruger #10113
> Hvad mener du med at designet tager overhånd?

Det er meget synligt med stærke farver og store kontraster. Ens opmærksomhed ledes hænd på sidens udseende snarere end på indholdet. Baggrunden på teksten er hvid, hvilket er positivt, men den sorte ramme og det store sf-logo i bunden er lidt for bombastisk efrer min smag.

Ja, jeg ville endlig også gerne have en anden baggrund. Noget mere neutralt, måske grå? Nogen der har en idé?

t