Mysql, stored procedures og asp.net

Tags:    asp.net

Hej alle

Jeg har et kæmpe problem som omhandler mqsql, stored procedures og asp.net.

Det hele kom sig af jeg skal bruge de features i forbindelse med en skole opgave på DTU. Vi skal udvikle en webapp. der skal understøtte stored procedures i et mysql miljø. Det skulle der jo ikke være nogen ben i, da mit webhotel bruger 5.0.27-standard. Problemer ligger heller ikke i forbindelse med oprettelsen af SPerne og heller ikke eksekveringen direkte i mysql databasen.

Efter lidt nørklen fandt jeg flg. script som gerne skulle virke:
http://www.codeproject.com/aspnet/MySQLCsharp.asp

Det er en implementering af database laget, i c# med tilhørende asp.net side som benytter sig af dette.

Nå nu til problemet. Hver gang jeg vil eksekverer det pågældende script på mit webhotel får jeg en fejlmeddelse:
#42000SELECT command denied to user 'ladybird_nu'@'195.41.131.50' for table 'proc'

Dette må jo betyde jeg ikke har de rettigheder som jeg skal have for at eksekverer de pågældende stored procedures på min databse. øv øv. Men jeg kan jo godt gøre det direkte på databasen... Hvad sker der lige??

Jeg prøvede derefter at installere en mysql server på min anden computer derhjemme og bruge den istedet. Se der var lige pludselig ikke nogen problem. De stored procedures kører som de skal og det er perfekt.

Jeg finder derefter ud af at de storede procedures fysisk på min egen server, bliver de gemt i "mysql.proc" databasen som bliver oprettet automatisk. Hvor imod hos unoeuro bliver de stored i "information_schema.routines" databasen.

Derfor hvordan kan jeg lige få lavet sådan den ikke vælger at forsøge at hente mine stored procedures i "mysql.proc" tabellen men "information_schema.routines" tabellen istedet.

Jeg håber spørgsmålet er præciseret nok til det er forståligt.

På forhånd tak
\\knap

Indlæg senest redigeret d. 20.04.2007 13:29 af Bruger #11700
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Oh sry en ordentlig gang druk gjorde det svært at læse din lange post ;)

Tag og hiv fat i din udbyder, må jo være en fejl fra deres side, der er sikkert nogen rettigheder der lige skal resettes...

Indlæg senest redigeret d. 21.04.2007 11:03 af Bruger #10576
Jeg mener det kan lade sig gøre ved www.needhost.dk men er ikke 100% sikker. Men du kan da lige høre det.

SELECT ROUTINE_TYPE, ROUTINE_NAME
FROM INFORMATION_SCHEMA.ROUTINES
WHERE ROUTINE_SCHEMA='dbname';

SELECT ROUTINE_TYPE, ROUTINE_NAME
FROM INFORMATION_SCHEMA.ROUTINES
WHERE ROUTINE_SCHEMA='dbname';

Tak Benni, det havde også været fint hvis det bare var et spørgsmål om jeg skal sende en sql string der skal sendes til databasen. Det er det jo så bare ikke. :-)

For at eksekvere en SP fra asp.net skal man bruge CommandType.StoredProcedure. Det vil altså sige du ikke på noget tidspunkt specificerer hvilken database dine SPer ligger i. Og så vidt jeg kan finde ud af kan man heller ikke.
Er der ikke nogen der har en ide til hvordan jeg ellers kan gøre??

\\knap

Nå drenge. Jeg har fundet løsningen. Problemet står endda sort på hvidt på mysqls hjemmeside.
http://tilbudsmails.fagms.net/c/r?EMID=095010Q03VLF0QV6Q36IB005DPKQE>

Så det vil altså sige at alle os der ønsker at bruge mysql, asp.net og stored procedures skal nok indstille sig på at vi ikke kan få vores hjemmeside hostet ret mange steder. Det eneste alternativ er at hoste din mysql datase hos dig selv. ØV!

Det er ikke muligt at få adgang til mysql.proc tabellen hos Unoeuro. Er der nogen der ved om andre selskaber giver dig mulighed for det??

t