Hej alle
Jeg har et kæmpe problem som omhandler mqsql, stored procedures og asp.net.
Det hele kom sig af jeg skal bruge de features i forbindelse med en skole opgave på DTU. Vi skal udvikle en webapp. der skal understøtte stored procedures i et mysql miljø. Det skulle der jo ikke være nogen ben i, da mit webhotel bruger 5.0.27-standard. Problemer ligger heller ikke i forbindelse med oprettelsen af SPerne og heller ikke eksekveringen direkte i mysql databasen.
Efter lidt nørklen fandt jeg flg. script som gerne skulle virke:
http://www.codeproject.com/aspnet/MySQLCsharp.aspDet er en implementering af database laget, i c# med tilhørende asp.net side som benytter sig af dette.
Nå nu til problemet. Hver gang jeg vil eksekverer det pågældende script på mit webhotel får jeg en fejlmeddelse:
#42000SELECT command denied to user 'ladybird_nu'@'195.41.131.50' for table 'proc'
Dette må jo betyde jeg ikke har de rettigheder som jeg skal have for at eksekverer de pågældende stored procedures på min databse. øv øv. Men jeg kan jo godt gøre det direkte på databasen... Hvad sker der lige??
Jeg prøvede derefter at installere en mysql server på min anden computer derhjemme og bruge den istedet. Se der var lige pludselig ikke nogen problem. De stored procedures kører som de skal og det er perfekt.
Jeg finder derefter ud af at de storede procedures fysisk på min egen server, bliver de gemt i "mysql.proc" databasen som bliver oprettet automatisk. Hvor imod hos unoeuro bliver de stored i "information_schema.routines" databasen.
Derfor hvordan kan jeg lige få lavet sådan den ikke vælger at forsøge at hente mine stored procedures i "mysql.proc" tabellen men "information_schema.routines" tabellen istedet.
Jeg håber spørgsmålet er præciseret nok til det er forståligt.
På forhånd tak
\\knap
Indlæg senest redigeret d. 20.04.2007 13:29 af Bruger #11700