Finde navn på Mysql row?

Tags:    php

Hej allesammen

Jeg tænkte på, om det var muligt at loope igennem noget Mysql-data hvis man ikke kender rækkernes navne?

Jeg plejer at gøre sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men hvad hvis jeg ikke kender navnet på rækkerne (her info1, info2 og info3)? Hvad hvis jeg bare gerne vil printe rækkerne, ligemeget hvad de hedder. Og hvis det er muligt, kan man så på en eller anden måde finde ud af, hvad rækkerne hedder?

Er træt af at skulle lave en ny php kode hver gang jeg skal outputte noget xml, så vil bare lave én side, hvor den henter alle rækker i tabellen, og laver noget lignende i while-loopet:
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber i forstår :-)

Indlæg senest redigeret d. 19.04.2007 18:14 af Bruger #1170
4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

Hej allesammen

Jeg tænkte på, om det var muligt at loope igennem noget Mysql-data hvis man ikke kender rækkernes navne?

Jeg plejer at gøre sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men hvad hvis jeg ikke kender navnet på rækkerne (her info1, info2 og info3)? Hvad hvis jeg bare gerne vil printe rækkerne, ligemeget hvad de hedder. Og hvis det er muligt, kan man så på en eller anden måde finde ud af, hvad rækkerne hedder?

Er træt af at skulle lave en ny php kode hver gang jeg skal outputte noget xml, så vil bare lave én side, hvor den henter alle rækker i tabellen, og laver noget lignende i while-loopet:
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber i forstår :-)

Jeg tror at mysql_list_fields er det du leder efter:

http://dk2.php.net/manual/en/function.mysql-list-fields.php

Måden den anvendes på burde være ligetil...

Du kan også sagtens loope gennem dem som du plejer:

Fold kodeboks ind/udKode 

Har ikke testet det, men det burde virke

Lidt nysgerrig: Hvad vil du dog bruge det til :)
Jeg går ud fra at du ved var du har sat op i din database.. He he

Lidt nysgerrig: Hvad vil du dog bruge det til :)
Jeg går ud fra at du ved var du har sat op i din database.. He he

Jeg vil bruge det på en side, der outputter xml. Jeg designer flashsider, der kalder php-sider og får xml output. Istedet for at lave en ny side for hver menupunkt i flash (nyheder, billedgalleri, blog, osv...) så vil jeg bare have en side, der outputter det table den får at vide.

Så kan jeg bare bruge 1 side til alt, og ikke skulle lave nye sider igen og igen.

- Rune

t