hjælp dynamisk indhold php

Tags:    php

hey har en ide til noget i et prjoekt jeg er i gang med men ved ikk lige helt hvordan jeg skal få det lavet... nogen der kan hjælpe?

idéen går ud på jeg har en side med en menu til venstre 20%width af siden hvori der skal være nogle "links" og selve indholdet på siden de sidste 80%

har en tabel i mysql databse hvor der er et felt der hedder overskrift og et der hedder besked...
det ville være mega nice hvis man kunne lave sådan at indholdet af overskrift feltet blir vist i menu'en til venstre som "lins" når man klikker på det skal overskrift og besked fra databasen vises i indhold delen af siden.
der skal kunne stå de sidste 10 overskrifter der er oprettet i databasen som "links"
det hele skal gerne køre på en og samme side :D nogen der har idéer/forslag på hvordan man lige kan lave det vil gerne bruge php men er stadig ikk så god har prøvet lidt med dynamisk html men det blir lidt noget rod og vil gerne undgå brug af javascript...

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey Niklas,
først vil jeg foreslå dig at din menu er x antal pixels bred, og resten af siden får så resten af pladsen :)
det gør at det er bedre at se i de forskellige opløsninger folk bruger.

Når det så er sagt kan du lave noget alle følgende:

opslag.php?id=200

siden opslag er så din "hovedside" hvor din menu er til venstre og beskeden kommer så til højre.

id=200 fortæller hvilken besked vi vil hente.

din database:
tabel messages
messageID int auto update
messageText string
messageHeadline string

menu
Fold kodeboks ind/udKode 

det vil printe de 10 seneste overskrifter fra din database.
til dit indhold bruger du så:
Fold kodeboks ind/udKode 

Dette er på INGEN MÅDE TESTET da vores skole lige har indført blokering af porte igen, så kan ikke teste via min server indtil jeg får sat noget tunneling op..
men "burde" virke :P

prøver lige "lege" lidt med det... lyder ganske fornuftigt =) vender tilbage med point :P

jep.. nu kører scriptet...
feltet:
messageID int
er godt nok sat til auto increement håber ikk det gør nogen forskel... har ikk testet det endnu men altså når serveren kører koden uden knas burde det jo virke :D mange tak for hjælpen nu skal der designes html og css det kan jeg da heldigvis selv finde ud af :P

50 point til dig.. :D ken

Hey Niklas,
glad for det virker :D

messageID skal også være sat til auto increment ellers risikerer du bare at du får flere entries med samme ID ;)

t