skal være i midten i alle skærmstørrelser, har prøvet med % men virker ikk...

Tags:    html css

Hejsa, ja som overskriften siger skal jeg lave noget som er i midten af ALLE skærmstørrelser og der skal bruges %

først starter man jo med og sætte det grafiske med div og position:absolute; left:50%;

men det virker ikke, den går MEGET længere ud til højre,
har også prøvet med margin-left:50%;

men sker det samme, langt ud til højre

før jeg ville lave sådan et her midter design, prøvede jeg med og lave et design som fyldte 100% af skærmen, gik meget godt indtil jeg stødte ind i et billede som ikke ville height:100%; hvor den faktisk kun gad og være height omkring 30px og ikke andet :(

håber nogle kan hjælpe mig :)

har ikke så mange UP så kan ikke rigtig dele nogle ud sorry

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hej 'k'
hvis du leger med DIVs som skal være alla:
|Venstre indhold| midt indhold | højre indhold

kan du gøre brug af:
Fold kodeboks ind/udKode 

derved får du:
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det kan hjælpe

Indlæg senest redigeret d. 19.04.2007 11:26 af Bruger #1330
Du får en div til at blive center sådan:
Fold kodeboks ind/udKode 

simons forslag virker fint, hvor er det lige du ikke kan få det til at virke?, hvilken browser?
alser hvis du allerede har proklameret at din box skal være i midten ved ".center {margin-left: auto;margin-right: auto;}", så ser jeg ikke meningen i at den skal have left:50% ved siden af.

jeg går ud fra din box/div har en fastsat width, i såfald vil ".center {margin-left: auto;margin-right: auto;}" virke fint..

Ville være nemmere hvis du postede et eksempel, laver du et komplet design i procent?

Indlæg senest redigeret d. 23.04.2007 23:25 af Bruger #6953
desværre virker dette auto ikke :(

jeg har fundet noget af problemet, når jeg skriver det left:50%; så tar den, den yderste venstre pixel af billedet og placere på midten af skærmen :(

hvad så hvis jeg har nogle ting som fx. login og sådan, nyheder osv. hvordan placere jeg dem så de sidder rigtigt?

Indlæg senest redigeret d. 20.04.2007 19:13 af Bruger #8715
prøv med:

<div align="center">
//all kode der skal være i midten her
</div>

t