VBA excel og word

Tags:    programmering

Hej derude!
Jeg er en glad amatør, der leger med lidt VBA programmering i Excel. Jeg har nogle problemer med at kontrollere Word med automatisering. Når oplysningerne kopieres over fra Excel til Word er det i alle mulige størrelser og Worddokumentet ligner noget der er løgn. Hvordan får jeg tilpasset 11 oplysninger fra Excel i et standardbrev, så det ser bare nogenlunde rimeligt ud? Skal jeg formattere celler i Excel (har jeg prøvet) eller er det i Worddokumentet, jeg skal ligge min indsats? Håber der er nogle, der kan hjælpe mig!

Hej Jan.

Jeg er selv en glad amatør, speciel når det kommer til VBA programmering, men jeg har en ide.

Hvad med at du trækker dine data fra Excel over i nogle variabler som du sætter til typen String (med en Dim i din VBA kode), således at du er sikker på at du kun trækker værdierne ud og ikke deres formatering?
Når det er gjort, smider du værdierne over i Word fra dine variabler.
Her kan du jo f.eks. optage en Makro i Word hvor du skriver noget tekst i den font og stil du ønsker, og så kan du efterfølgende se den VBA kode som Makroen indeholder.

Så skulle du kunne skrive det om til at benytte data fra dine variabler i Excel istedet, uden større porblemer.

Det ville jeg ihvertfald selv forsøge mig med.

Skriv igen hvis der er stopklodser i vejen, så kan det være en eller anden sidder med løsningen på netop det problem.

t