>Jeg har fx aldrig oplevet i FF at pludselig have en masse toolbars, som jeg bestemt ikke havde bedt om.
Det har jeg heller ikke med IE . Husk nu på at andre programmer kan installere browser toolbars, fx gjorde Messenger Plus! det (og gør sikkert stadig) hvis man ikke valgte det fra. Det er jo ikke IE's skyld, men det er garanteret IE der har fået skylden når folk har speedklikket sig igennem installeren og ikke set at de har accepteret at der blev installeret andre ting
Bestemt er det sjældent IE's skyld. Men jeg vil påpege at bare det at klikke sig ind på en hjemmeside, der åbner en pop-under der går udenom IE's blocker, sagtens kan køre et usynligt installationsprogram på få sekunder, og næste gang du åbner browseren har du fået en eller anden random toolbar. Det har jeg, og mange jeg kender, ofte oplevet. Og det er sjældent muligt, uden alt alt alt for meget bøvl, at fjerne sådan noget igen når det først er inde. Og det er pisse irriterende.
Men bevares, det er ikke IE's skyld, alene. Mest af alt er det jo nogle idioter der laver sådan noget, samt at man er upåpasselig hvis man ikke beskytter sig ordenligt mod den slags angreb.
Hmm, jeg kan ikke se hvorfor FF skulle være så meget bedre?
De fledste sider syntes jeg ses bedst med IE7!
Ligeså vel som IE ikke skal beskyldes for at være ophavsmand til al den spyware og adware og andet møg man får, så skal IE altså heller ikke have credit for at vise siderne bedre end Firefox.
Det er udelukkende nogle komplet ignorante webdesignere, der kategorisk nægter at understøtte andre browsere end IE. Det er dårligt webdesign, ikke en IE-feature.
Bevares, hvis det drejer sig om fx CSS-elementer som ikke er understøttet af Firefox, så kan det da til en hvis grad diskuteres om det er en ekstra feature. Men i de fleste tilfælde er disse helt og aldeles overflødige, hvis man skriver valid W3-kode (ikke dermed sagt at W3 er guder i webdesign-forbindelse, men de gør unægteligt et flot stykke arbejde).
Indlæg senest redigeret d. 17.04.2007 14:29 af Bruger #8223