mangler noget hver gang...

Tags:    php

Hej...
Når jeg bruger denne kode, mangler der altid billeder og det hele bliver kørt igennem en while...
Fold kodeboks ind/udKode 

Men når jeg fjerne $nr og kommaet, kan den godt viser allesammen....
Jeg ved godt der kun kan vises 15 hver side, men få af dem kommer aldrig..

Indlæg senest redigeret d. 16.04.2007 20:07 af Bruger #10566
8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu har jeg aldrig været glad for dobbeltgnyffer og php's evne til at parse dem. I tidligere tider har den ikke kunne lide arrays og andre ting. Plus det er nemmere at skelne mellem værdier som man er afhængig af og selv SQL'n.
Så dobbeltgnyffer dropper vi. :)
Hvad er d? en streng eller en variabel?
Fold kodeboks ind/udKode 

Husk at MySQL tæller ikke fra $nr til række 18, men derimod fra $nr og så 18 rækker frem.

Et andet spørgsmål:
Hvis du kun skal bruge 15 billeder, hvorfor så hente 18?

bonus spørgsmål:
"$sql[k]" - hvad er k? en streng eller en variabel. Sørg altid for at indkapsle dine strenge. En streng skal således indkaples med "" eller ''. Også i arrays.

Indlæg senest redigeret d. 16.04.2007 21:14 af Bruger #10216
du skal skifet position paa dem.. saa den kommer til at se saadan her ud.

Fold kodeboks ind/udKode 

Selvfølgelig skriver den ikke nogen fejl. Du skal tilføje en or die på.

Fold kodeboks ind/udKode 

Nej for så vil den altid starte fra 18 af...

Virker hellere ikke....
Så må nok hellere lave sådan, at det bliver styret i whilen i stedet...

Det vil være syv gange så meget gøgl som at lave en rigtig SQL...

Frem for bare at skrive: det virker ikke... så må du komme med noget debug på hvor det går galt, hvad det skal give og hvordan du forsøger at komme frem til det.
Een linie kode med min. to ukendte faktorer kan man ikke umiddelbart arbejde med da du indtil videre har en korrekt kode.

SQL'n ser rigtig nok ud, hvis du skal hive 18 rækker fra x($k[d] kategori), startende med række x($nr).

evt. udskriv mysql_error(), så finder du ud af om din sql er forkert.

Undskyld, men har simpelthen prøvet og prøvet hele tiden, så jeg næsten ikke gider den kode mere....
Forresten, man kan ikke skrive $k['d'] da php på en eller anden måde ikke tillader det mere med '' eller "" :/
Fold kodeboks ind/udKode 

$sql[k] = k er bare navnet for sql, da det er nemmere at huske...
$k[d] = $k er en med forskellige værdier, alt efter bogstavet bagefter, så $k[d] er et resultat for hvilket katagori det skal være
$nr = ja det er jo bare derfra den skal starte...

whilen er sådan her
Fold kodeboks ind/udKode 

Det jeg vil frem til er, at ligesom ved en gæstebog. Den viser måske 10 beskeder per sider, det samme gælder her, bare 15, men af en eller anden grund så mangler der måske 1 eller to billeder, hvis de ikke bliver uploadet med 15 i træk i det ene katagori og så i det andet katagori...
ps. den udskriver ingen fejl når jeg skriver det...

Indlæg senest redigeret d. 17.04.2007 17:12 af Bruger #10566
Hvis du læser hvad jeg skrev, så skrev jeg "den udskriver ingen fejl når jeg skriver det" så mente jeg, at den ikke udskriver nogen fejl når jeg skriver or die(mysql_error());

EDIT....
Har løst hvorfor nu...
problemet lå i, at jeg hele tiden kom til at give $nr det mindste billede id for hvert katagori, hvor så den blev + eller - med 15 når man skulle se de næste eller forrige billeder :/...
undskylder ulejligheden...

Indlæg senest redigeret d. 17.04.2007 17:00 af Bruger #10566
t