Problemer med at få mkdir() til at oprette mapper specifikke steder

Tags:    php

hejsa

jeg har problemer med at få mkdir() funktionen til at oprette mapper lige præcis hvor jeg vil have det...

hvis jeg laver selve mkdir() funktionen i den mappe hvor jeg gerne vil have mappen, så kan den godt oprettes

ex:

test.php fil indeholder:
Fold kodeboks ind/udKode 

Denne fil lægger vi så i dette directory:

testmappe/test/test.php

når denne php fil køres opretter den så en mappe ved navnet "mappe" i dir'et test...

men når jeg så vil have den til at oprette en mappe i dir'et "testmappe" fx, og stadig køre den fra den selvsamme test.php bruger jeg denne kode

Fold kodeboks ind/udKode 

normalt gør / alene at den hopper tilbage til roden, men dog syntes dette ikke at være tilfældet, den melder ingen fejl overhovedet (har prøvet med error_reporting(E_ALL);) men dog opretter den heller ingen mappe nogensteder..

jeg har nu prøvet at kigge flere forums igennem og læst på php.net for at se om jeg kunne finde nogle med samme problem eller nogle der muligvis havde skrevet en løsning på dette, men jeg har dog intet fundet..

i det hele taget er hvad jeg vil, er at den funktion skal kunne hoppe fx 2 mapper tilbage og der i dette dir/evt roden oprette den mappe jeg specificerer i funktionen

Indlæg senest redigeret d. 16.04.2007 13:54 af Bruger #11192
4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal ikke hele vejen tilbage til roden.

Brug istedet ../ til at gå 1 dir tilbage.

fx mkdir("../mappenavn")

syntes ellers jeg havde prøvet det også uden succes :< ...

men lige nu virker det dog, ik fordi man føler sig lidt dum, anyway tak for hjælpen :P

Jeg tror du skal have oprettet en FTP adgang i dit script?

jonas >

altså jeg kører det direkte fra ftp'en self...

og det virkede også med ../, til de gengange mapper du nu skulle hoppe ud af, dog af en grund fik jeg det ikke til at virke tidligere, men en dum fejl et sted må jeg have lavet og fået overset :)

t