netkort.......grr

Tags:    diverse

hej udviklere. her den anden dag prøvede jeg at installere NYT linux på min pc......knoppix. da jeg havde installeret det og skulle ind på nettet, duede det ikke:(. jeg kan simpelthen ikke komme på nettet mere. jeg har på fornemelsen at det er netkortet der er gået i stykker da jeg har prøvet dette før. så spørger jeg om det kan være rigtigt at et netkort skal gå SÅ hurtigt i stykker. det duede fint med det gamle styresystem. hvad kan det være:S. nogen der kan hjælpe.

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er lidt svært at hjælpe. Du spørger om et netkort kan gå i stykker "SÅ hurtigt". Hvor gammelt er det så?
Det kan også være fordi der ikke er support for dit netkort eller at du mangler en dhcp-daemon. Har du kigget i dmesg efter nogle fejl?

Hvilket netkort er det?

Hvad siger "lspci" "ifconfig -a" og "lsmod"

det er en computer fra 1998-2000 og netkortet er formegentligt også lige så gammelt;). jeg ved ikke hvad for et netkort det er men jeg kan da lige kigge. det kan jo være at der ikke følgte en driver med styresystemet. ved i evt. hvor man kan downloade sådan nogle til linux.

Du skal give os noget output. Hvad siger "ifconfig eth0"? Kommandoen skal køres som root.

der står 0 ved næsten det hele når jeg kører den komando. der står også: link encap: ethernet. efter min mening er der SLET ikke nogen forbindelse. heller ikke over lan.

Nu skal du høre, det er ganske simpelt:

For det første: dit netkort er ingenlunde gået i stykker. Det er bare ikke detekteret/installeret korrekt. Det er ikke ethelt unormalt problem i GNU/Linux-systemer, men bestemt et der kan gøres noget ved.

Det folk her prøver er at finde en løsning. Men det er svært når du ikke giver dem de info du beder dem om.

Du skal simpelthen bare kopiere det output du får fra de kommandoer de beder dig udføre.

prøvede lige at ligge outputed på en usb nøgle. da jeg så skulle til at åbne programmet til det kom den med denne fejl: "su returned with an error" under KDE. hvad fa.... kan det nu være.

t