Nogen der hoster / har server selv ?

Tags:    diverse

Hej,

vil blot høre om der er nogen herinde der selv har en server enten derhjemme eller en lejet som de bruger til at hoste deres hjemmesider på ?

Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer.

Hvis man har den selv hvad siger strømregningen så til det ?
Nogen der har en idee om hvad man kommer til at slippe om året ?
Fungere det med en alm privat forbindelse ? (Hvis ja så nævn gerne hvad din
forbindelse er for en).

Er der nogen begrænsninger når man lejer ?
Tjekker de hvad software man installere ?

Er der meget bøvl ved enten at have den selv eller leje ? Kunne være noget
man ikke lige umildbart tænkte over ?
Hyppige nedbrud af hardware eller andet (selvfølgelig forskelligt fra hvad
man køber og hvor heldig/uheldig man er), men hvad skal man forvente ?

Håber nogen har nogle erfaringer.

Mvh

Martin

Jeg har sammen med 2 andre venner en server i KBH som vi hoster hjemmesider på. Hvad det kommer til at koste at have en server i et hosting center kan du selv undersøge.

Ang. begrænsninger når man lejer: For det meste er der ingen begrænsninger - heller ikke med hvilket software der installeres. Ofte er der dog (altid?) sådan at man køber en pakke med eks. 100 gb trafik. Og derefter betaler man x antal kroner pr. ekstra gb.

Ang at have den selv. Det vil jeg ikke anbefale hvis du vil hoste for andre, og det skal være bare den mindste smule seriøs:

1) Din forbindelse vil aldrig være så hurtig som hvis det var i et decideret hosting center
2) De fleste hosting centre er beskyttet med nødgeneratorer, brandsikring, tyverisikring osv.
3) Sikkert mere..

Jeg ved at manden bag Hotserv.dk og Cbox.dk bruger dette hosting center:
http://www.netgroup.dk/

jeg hoster også en server. men det er bare ikke den min hjemmeside ligger på. der er desuden også cs server på den

Jeg mener at man også kan få sin egen server stillet i ScanNets serverlokaler, www.ScanNet.dk Den tekniske skole jeg gik på der havde vores afdeling sin egen server. Det var som såen ikke de store problemr i det var 2048/1024. Det kommer igen an på antal besøgende du har pr. dag og hvordan trafikken er fordelt. Strøm..... ja hvis din PC er en 300W så ganger du bare op, og så ved du hvad det bruger af strøm i året. Det vil blive 216kW/timer i måneden, forudsat at din computer bruger 300W fuldt ud.

t