Download af filer med æøå

Tags:    php

Hejsa, jeg har lavet et lille script til dynamisk at loade en bestemt mappe på min computer.

Jeg opdagede fornyligt at scriptet ikke kan håndtere filnavne med æøå. Ved faktisk ikke om det er scriptet, php instillingerne, eller apache

Er der nogen er jer der har erfaring med det?

Bruger funktionen readfile til at læse med og base64_encode / base64_decode til url'en

En tommelfingerregel er at undlade æøå i filnavne, og meget gerne også i kode, kommentarer, databasesammenhæng mm.

Det er for bøvlet og for inkompitabelt.

Det du simpelthen bør gøre er at omdøbe dine filer til navne der ikke bruger danske specialtegn.

Det kan sikkert godt lade sig gøre at få scriptet til at læse filerne alligvel, men jeg vil virkelig ikke anbefale det.

Det er jeg godt klar over, problemet er at scriptet ikke uploader, men kun læser en mappe, feks en dokument mappe, så det er op til brugeren der gemmer. Så det ville være rart at kunne læse alle filer.

Feks hvis jeg eller kæresten skal have fat i nogle dokumenter når vi er hjemmefra. Jeg kunne sagtens bede hende om at unlade æøå men hvad så hvis hun eller jeg glemmer det.. så står man der og ikke kan få fat i filen.

t