Google AdSense, erfaringer?

Tags:    diverse

Hej,

har nogle af jer prøvet Google's AdSense program?
Og i så fald, hvad synes i om det?

Jeg kunne meget godt tænke mig nogle kommentarer omkring det..

Jeg synes det er fint nok. Man kan uden videre melde sig til og de stiller ikke nogen krav til antallet af sidevisninger osv. Til gengæld er det næsten kun klikbaserede kampagner, så med mindre du river mange mennesker forbi din hjemmeside, eller har nogle meget flinke besøgende, så skal du ikke regne med at tjene millioner - det skal du i øvrigt nok ikke alligevel :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Ja, det er nok også der mit problem det ligger. :D

Hvad kan man tjene på det? sådan ca. Google gør jo meget ud af på deres side ikke at fortælle det..

Jep, og det er vist heller ikke tilladt at udtale sig om det ifølge deres betingelser :). Men prøv det - det koster dig jo ikke noget og kan hurtigt både sættes op og pilles ned igen :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Det siger jo sig selv at man ikke kan tjene kasse på det, når de intet vil fortælle men fair nok.

Det tror jeg da jeg vil prøve, går der lang tid før man blvier godkendt?

Selvom man er tilmeldt og kørende med AdSense synes jeg stadig det er svært at gennemskue hvad man tjener per klik. Udbyttet per klik svinger utrolig meget op og ned. Mit råd vil være, prøv det. Hvis det giver noget, er det godt. Hvis ikke, kan du jo altid pille det ned igen.

BOSH, det er svært at gennemskue netop fordi der ikke er en fast klikpris :). Det smarte ved AdWords, som systemet der bringer reklamer til AdSense hedder, er jo at annoncørerne byder på hvad de max vil give pr. klik. De reklamer der så rent faktisk vises er så, primært, dem der har givet de højeste bud. Så ja, det svinger utroligt meget fra side til side, og ikke mindst fra underside til underside, da reklamerne jo er baseret på sidernes indhold, og dermed er det også forskelligt hvad annoncørerne har budt på de ord der trigger reklamerne :)

Mvh.

Kasper (TSW)

t