Start af program hver gang computeren starter

Tags:    delphi

Hvordan får jeh mit program til at starte hver gang computeren starter?
Mvh.
Rune Jensen



9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvordan får jeh mit program til at starte hver gang computeren starter?
Mvh.
Rune Jensen


Der er et par måder. Enten kan du lægge en genvej til programmet i mappen "Start". Du kan også lave en reg-key. Skriv "regedit" uden "" i kør. Vælg HKEY_Local_Machine->SOFTWARE->Microsoft->Windows->Currentversion->Run. Højre klik og lav en strengværdi. I værdidata skriver du stien til programmet. EX C:\\Prgrammer\\mitprogram.exe


[Redigeret d. 12/10-03 18:31:11 af Jonas (Decko)]



Hvordan får jeh mit program til at starte hver gang computeren starter?
Mvh.
Rune Jensen


Hej jeg ved ikke om denne kode virker da jeg har lavet noget af den og fundet noget men du kan da i hvertfald lige prøve hvor god den er...
Fold kodeboks ind/udKode 


¤¤¤Vi lære kun så længe vi lever¤¤¤



Her er en hele unit'en for det du ønsker, Der skal tilføjes 2 knapper og begge deres onClick events skal bruges + formens onShow

Fold kodeboks ind/udKode 


Casper

[Redigeret d. 12/10-03 18:33:59 af Casper Steinmann]



Hvordan får jeh mit program til at starte hver gang computeren starter?
Mvh.
Rune Jensen

Der er et par måder. Enten kan du lægge en genvej til programmet i mappen "Start". Du kan også lave en reg-key. Skriv "regedit" uden "" i kør. Vælg HKEY_Local_Machine->SOFTWARE->Microsoft->Windows->Currentversion->Run. Højre klik og lav en strengværdi. I værdidata skriver du stien til programmet. EX C:\\Prgrammer\\mitprogram.exe


[Redigeret d. 12/10-03 18:31:11 af Jonas (Decko)]

Er det delphhi :P
-
WWW: http://neuros.h4f.dk
email: neuroman@ebvum.dk



Jeg har fundet en måde så i behøver ikke at skrive flere svar men tak alligevel.
Mvh.
Rune Jensen



Så husk at lukke tråden :)

Casper



Casper skriv det som et svar så jeg kan give dig point....
Mvh.
Rune Jensen



Casper skriv det som et svar så jeg kan give dig point....
Mvh.
Rune Jensen

Hej Rune,

Hvis du bruger den kode som er forslået så burde du nok tilføje følgende (Samt flytte "Reg : TRegistry" ind under din form):
Fold kodeboks ind/udKode 


Da du ikke deallokere "Reg" vil dit program ha' et memory leak hvis form1 kan vises flere gange inde dit program lukkes ned.
Hvorfor flytte Reg under din form??
- Jo, ganske simplet fordi du kun bruger "Reg" i Form1 og du har ingen grund til at ha' variablen som "global". Det betyder også at du kan oprette 1 eller flere forkomster af TForm1 uden af få en konflikt/memory leak med hensyn til "Reg" variablen.

/Michael.



Mange tak for hjælpen alle sammen men hvis i vil have point skal i altså lige skrive det som svar og ikke kommentar...
Mvh
Rune



t