Profil Tekst.

Tags:    php

Hvordan får gør jeg så jeg kan lave en profil tekst. Har prøvet en masse.

Men uden held. Jeg kan ikke få den til at sætte smilys ind eller noget.

Jeg prøvede først med :

Fold kodeboks ind/udKode 
Og lægge nogle smllys til.

Nogen det gider hjælpe

//Daniel//

6 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først og fremmest skal du have nogle <form>-tags omkring din form og lave en submitknap.

Noget i denne stil:
Fold kodeboks ind/udKode 

Dernæst skal du lave noget php-kode, som kan indsætte teksten i din database. I ovenstående har jeg lagt op til at de laver en fil, der hedder insert.php, hvor teksten kan tilgås med $_POST['navn']

Men umiddelbart er det min fornemmelse, at der er flere grundlæggende ting, som du skal have på plads, inden du vil være i stand til selv at gennemskue hvordan det skal opbygges.

Som Martin siger, så tror jeg du har brug for at lære lidt mere PHP før du begynder på det her. Sådan havde jeg det også - l"ad os nu bare Copy/paste lidt, og kun gå igang med min lille viden og få lavet det community!! Det går nok det hele." Så du må lære lidt mere. Læs artikler her på udvikleren, tjek www.solutions2all.dk, html.dk osv.

og vil lige give dig et råd:
I stedet for at sige:
"BORDER-BOTTUM, BORDER-TOP" osv., så hvorfor ikke bare bruge:
"
<form>
<input type="text" name="profiltekst" style="border: #000000 1px solid">
</form>
"
For hvis man kun angiver "border" så er standdard at der kommer en ramme/border hele vejen rundt. Så det var total unødvendigt at angibe top, bund, højre og venstre. (:

Nu skal du ind og have styr på eks. str_replace();
og du skal i gang med at lære at lave små indsættelses koder, som erstater almindelige html tags osv...

Der er nok at lære endnu,

Fold kodeboks ind/udKode 

sådan noget lign skal du lave for at få smileys til at virke , der i sagt der ikke findes andre metoder, men dette er blot et lille eksempel

// Jacob Veile

Skriver lige hurtigt en formel som du kan lave

Fold kodeboks ind/udKode 

din mysql table

Så kan du lave den her formel og gemme den som skriv_profil.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Skulle gerne fungere for dig :)

Indlæg senest redigeret d. 22.04.2007 20:50 af Bruger #11707
Nu har vi udviklet nyhedssytemer login og meget mere. Er bare ikke skarp i mysql

Mange tak til dem der har givet hjælp.
Men vi skal lave i det i asp. og er os ved at være færdige med det hele mange tak ;)

t