Tekst i talebobbel uden input og andet

Tags:    html css

<< < 123 > >>
Halløjsa, jeg har påbegyndt en 2d chat, hvori jeg har tænkt mig at man skulle kunne snakke i en talebobbel, ligesom på Netstationen.dk. Jeg har fundet et script, der får en tekst til at fremkomme i et billede, i mit tilfælde et billede af en talebobbel. For at få teksten frem i taleboblen, skal man skrive i en input. Når man noget tekst i inputet, kommer det altså også i taleboblen.

Mit ønske er at få inputet væk, og alligevel få teksten frem i taleboblen, når man taster noget på tasteturet. Jeg har prøvet med "Type=hidden" i inputet men så kan man slet ikke skrive. Noget andet jeg har prøvet, er at gøre inputet transparent, men når man er i inputet blinker den hersens streg, og for at skrive i inputet, skal det markeres.

Desuden er der lidt andre fejl i koden, der står nederst, som jeg også ønsker at få rettet. Hvis man skriver noget, og så sletter det igen, ønsker jeg at taleboblen skal forsvinde igen. Desuden ser jeg gerne at der er et max. antal tegn pr. talebobbel.

Er der nogen der kan hjælpe mig med alt dette, så vil jeg være dybt taknemmelig.

Kærlig hilsen

Morten

Fold kodeboks ind/udKode 

25 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Koden bruger funktionen getElementById() dvs. elementet der kaldes skal have attributten id. Du kan ikke bruge name i stedet.
name attributten bliver kun brugt i forbindelse med forms, men er ved at blive fjernet fra html reglerne af W3C da id er langt bedre til at identificerer et objekt.
Du kan ikke erstatte id med name. Det giver heller ingen mening.

Indlæg senest redigeret d. 15.04.2007 02:04 af Bruger #4442
Hejsa, jeg har lige en sidste ting, og så skal jeg ikke plage dig mere.

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg ønsker at få manden (Poshmand) og taleboblen vidst, at funktionerne virker, og at taleboblen vil følge manden når han rykker fra felt til felt.

Jeg har arbejdet adskillige timer på at få det til at lykkedes, men det er endnu ikke sket. Det vil være til stor lykke hos mig, hvis du vil prøve at få det til at virke.

Med venlig hilsen

Morten

Har desværre ikke tid til at se på det pt. Vender tilbage om en uges tid ca...

Okay, håber du kan løse det der så :)

Hvaså, har du fået mere tid? Så håber jeg du lige vil afslutte hvad jeg skrev i min tråd, det vil altså bare være til rigtig stor hjælp hvis du vil det :)

<< < 123 > >>
t