Halløjsa, jeg har påbegyndt en 2d chat, hvori jeg har tænkt mig at man skulle kunne snakke i en talebobbel, ligesom på Netstationen.dk. Jeg har fundet et script, der får en tekst til at fremkomme i et billede, i mit tilfælde et billede af en talebobbel. For at få teksten frem i taleboblen, skal man skrive i en input. Når man noget tekst i inputet, kommer det altså også i taleboblen.
Mit ønske er at få inputet væk, og alligevel få teksten frem i taleboblen, når man taster noget på tasteturet. Jeg har prøvet med "Type=hidden" i inputet men så kan man slet ikke skrive. Noget andet jeg har prøvet, er at gøre inputet transparent, men når man er i inputet blinker den hersens streg, og for at skrive i inputet, skal det markeres.
Desuden er der lidt andre fejl i koden, der står nederst, som jeg også ønsker at få rettet. Hvis man skriver noget, og så sletter det igen, ønsker jeg at taleboblen skal forsvinde igen. Desuden ser jeg gerne at der er et max. antal tegn pr. talebobbel.
Er der nogen der kan hjælpe mig med alt dette, så vil jeg være dybt taknemmelig.
Kærlig hilsen
Morten
<head>
<style>
#Bubble {
position : absolute;
top : 50px;
left : 100px;
width : 250px;
height : 125px;
visibility : hidden;
overflow : hidden;
}
#BubbleTable {
background : url(bobbel.gif) no-repeat;
}
</style>
<script language='JavaScript'>
function ShowBubble() {
document.getElementById('Bubble').style.visibility = 'visible';
document.getElementById('BubbleTable').innerHTML = document.getElementById('Besked').value;
setTimeout("document.getElementById('Bubble').style.visibility = 'hidden';",10000);
}
</script>
</head>
<body>
<form action='bobbel.html'>
<input type='text' name='Besked' onKeyPress='ShowBubble();'> <input type='submit' value='Send'>
</form>
<div id='Bubble'>
<table callpadding='0' cellspacing='0' width='250' height='125'>
<tr>
<td id='BubbleTable' align='center' valign='middle'></td>
</tr>
</table>
</div>
</body>