Tekst i talebobbel uden input og andet

Tags:    html css

<< < 123 > >>
Halløjsa, jeg har påbegyndt en 2d chat, hvori jeg har tænkt mig at man skulle kunne snakke i en talebobbel, ligesom på Netstationen.dk. Jeg har fundet et script, der får en tekst til at fremkomme i et billede, i mit tilfælde et billede af en talebobbel. For at få teksten frem i taleboblen, skal man skrive i en input. Når man noget tekst i inputet, kommer det altså også i taleboblen.

Mit ønske er at få inputet væk, og alligevel få teksten frem i taleboblen, når man taster noget på tasteturet. Jeg har prøvet med "Type=hidden" i inputet men så kan man slet ikke skrive. Noget andet jeg har prøvet, er at gøre inputet transparent, men når man er i inputet blinker den hersens streg, og for at skrive i inputet, skal det markeres.

Desuden er der lidt andre fejl i koden, der står nederst, som jeg også ønsker at få rettet. Hvis man skriver noget, og så sletter det igen, ønsker jeg at taleboblen skal forsvinde igen. Desuden ser jeg gerne at der er et max. antal tegn pr. talebobbel.

Er der nogen der kan hjælpe mig med alt dette, så vil jeg være dybt taknemmelig.

Kærlig hilsen

Morten

Fold kodeboks ind/udKode 

25 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har tilføjet lidt mere kode. I starten af javascript-delen finder du en variabel der hedder lineLength = 10;

Det er den, der bestemmer hvor lang en linje må være. I det her tilfælde, 10 tegn. Der bliver indsat et html-linje skift (<br />;) når antallet af tegn i en linje når op på lineLength værdien. Dvs. Lange ord bliver også delt.

Her er koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

EDIT:
Du må gerne smide et link til den færdige side, så jeg kan se hvordan det virker IRL. :D

Indlæg senest redigeret d. 13.04.2007 02:39 af Bruger #4442
I din css tilføj:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det skulle meget gerne give en gennemsigtig baggrund og ingen kant på input boksen af typen text.

Indlæg senest redigeret d. 10.04.2007 22:41 af Bruger #4442
Jo tak gør den også, men som sagt, så skal man stadig markere input boksen for at skrive, og dermed kommer den der lille streg til at blinke. Det jeg ønsker er at man bare frit kan taste på sit tastetur, og så kommer der en talebobbel frem med det der tastes, uden nogle synlige inputs, textareas eller andet sjovt..

Du kunne evt. smide inputboksen ind i taleboblen. Så vil det se ud som om man skriver direkte i taleboblen. Ellers skal du have fat i noget javascript.
Kan prøve at bikse noget sammen hvis det skulle være.

Fold kodeboks ind/udKode 

Så er tekstfeltet "altid" i fokus..

Jokke Jensen tak for scriptet, det virker udemærket, men Nick, jeg vil meget gerne se et javascript :)

Det er jo ikke nødvendigvis javascript der skal til - nok nærmere css ;)

Har prøvet at bikse noget sammen, det virker i FireFox og tildels i Internet Explorer. Jeg har dog ikke kunnet finde ud af hvordan jeg blokerer backspace i IE endnu. Men jeg arbejder på det.

Nu har du i hvertfald noget kode at arbejde med:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 12.04.2007 01:52 af Bruger #4442
Mads:
Da CSS ikke kan fjerne cursoren er det javascript der skal til.

Nick, koden ser lovende ud :D
Hvis du har lsyt og tid, må du gerne arbejde videre på den :)

<< < 123 > >>
t