gæstebog i community

Tags:    php

Hej

jeg er igang med at lave en gæstebog til mine bruger på min side.. men jeg er stødt i et lille problem.

Når en bruger logger ind bliver en session registeret, og det sådan set den session det hele køre på, men får at gøre det nemmere for brugeren, så vil jeg lavet sårn man kan klikke på en knap og så kan brugeren så svare på den pågældne beksed han/hun har fået..

i sig selv er det nemt nok at lave, men jeg ved ikk hvordan man gør sårn at brugeren slipper for at skulle til at skrive det brugernavn som de ønsker at svare på

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg forstår ik meget af dit indlæg

det er sådan at hver bruger har en gæstebog på sig ?
og alle kan skrive i deres gæstebog just like arto ?

men du vil gerne have at hvis nu siger vi at jeg skriver i din gæstebog så skal du kunne klikke på fx. mit navn hvor den så sender en besked direkte tilbage til mig ?

altså et privat besked system ?

mvh. K

det der er altså et pm system.

du kan bare lave en tabel med 3 felter modtagers brugerid,afsenders brugerid og beskeden.

så når du viser alle beskeder en bruger har laver du en select på hans id i modtager kolonnen, og en join på afsenderens id i bruger tabelen for at få navnet.

noget i retning af.

mysql_query("SELECT be.besked,b.brugerid,b.navn FROM beskeder AS be JOIN brugere AS b ON(b.brugerid=be.afsenderid) WHERE be.modtagerid='".$_SESSION["brugerid"]."'");

Nope ikk et privat besked system...

mit problem er når man modtager en besked fra en bruger, og gerne vil svare personen som har sendt beskeden.. så klikker på et link, og så kommer der et pop up vindue frem..

Men her kommer mit problem, hvordan gemmer jeg afsenders brugernavn.. altså den bruger skal modtage svaret

vil prøve og se om jeg kan få det til at virke..

men når du sætter be.afsenderid, hvad skal be. betyde. er det sårn som det står i db eller hvad ??

t