HJEMMESIDE OPDATERINGS GEJL!

Tags:    c++

Jeg har længe forsøgt på at få lavet et lille program som skal kunne opdatere min hjemmeside, f.eks. hver 5 sek. programmet skal bare arbejde anonymt (altså ikke have en syndelig ip-adresse).

er der nogle forslag på hvordan jeg skal gribe dette an?

MVH Morten

Det er ikke dit program der har en ip-adresse, det er din computer eller din router der har den, og den kan du ikke komme uden om. Alle TCP/IP pakker indeholder IP og MAC-adresse, hvis disse ikke er der kan der ikke oprettes nogen forbindelse da den pc der modtager pakken ikke kan komme i kontakt med den comoputer der sendte den. Du kan istedet lave en forbindelse til en proxy-server og det vil så resultere i at proxy-serverens ip kommer til at stå der istedet for din.
Dog er de fleste offentlige proxy-servere ikke særligt hurtigere (max 10 kb/s) så det vil uden tvivl tage lang tid at overføre noget som helst.

Den eneste måde det kan foregå uden synlig ip-adresse er ved at lade dit program køre på serveren.

Jeg har længe forsøgt på at få lavet et lille program som skal kunne opdatere min hjemmeside, f.eks. hver 5 sek. programmet skal bare arbejde anonymt (altså ikke have en syndelig ip-adresse).

MVH Morten

Hvis du er bekendt med socket programmering, så kan du ændre i din TCP/IP header og erstatte source adressen med for eksempel: localhost [127.0.0.1]. Man vil dog stadig kunne se de resterende adresser i ruten.

Hth

Indlæg senest redigeret d. 11.04.2007 16:16 af Bruger #10448

MVH Morten

Hvis du er bekendt med socket programmering, så kan du ændre i din TCP/IP header og erstatte source adressen med for eksempel: localhost [127.0.0.1]. Man vil dog stadig kunne se de resterende adresser i ruten.

Hth

Øhh...hvordan har du tænkt dig at det skulle virke ?
Hvis du forfalsker retur adressen kan du ikke få en SYN/ACK i din three way handshake og så kan forbindelsen ikke oprettes. Så skal du i hvert fald spoofe en adresse som er nødt til at bruge din maskine som gateway.

MVH Morten

Hth

Hvis du forfalsker retur adressen kan du ikke få en SYN/ACK i din three way handshake og så kan forbindelsen ikke oprettes. Så skal du i hvert fald spoofe en adresse som er nødt til at bruge din maskine som gateway.

Ved at man modificere i pakkeheaderen inden pakken, den sendes af sted.

Hth

Ved at man modificere i pakkeheaderen inden pakken, den sendes af sted.

Det forstår jeg, men når så pakken kommer frem til destinationen med en "forkert" retur adresse, hvordan skulle den så kunne sende en pakke tilbage til den rigtige maskine ?
Hvis du sætter 127.0.0.1 ind som source adresse, så vil destinationen sende et reply til sig selv og opdage at noget er galt, og så vil forbindelsen ikke kunne oprettes.

t