Jeg kan høre at du åbenbart har taget en længerevarende uddannelse inden for statsøkonomi, så jeg tør slet ikke gå i gang med at battle dig på det punkt
. Mht. Venstre's skattestop så er det jo ikke just noget nyt - om de skal til at gøre noget ved vores forbrug tør jeg ikke udtale mig om.
Mht. kontanthjælp, hvordan kan du så retfærdiggøre at give mere end det til folk der ikke har et arbejde? Du skriver at de knap nok kan leve af det - det er ikke meningen at man skal kunne andet end lige leve af kontanthjælpen. Under den tidligere regering kunne det nærmest ikke betale sig at få et job med mindre det var velbetalt - når transport osv. var betalt, så gav det praktisk talt ikke mere at have et mindstelønsjob end at blive hjemme og se TV. Det holder jo for pokker ikke. Hvis man ikke VIL arbejde, så skal man ikke have mere end så man lige kan overleve. Hvis man ikke KAN arbejde så får man som regel andet end kontanthjælp, og det er fint.
Sociale problemer? Hvad snakker du helt konkret om? Jeg er ikke med
>Men ej det ej bare min egen mening. Men udover det syntes jeg altså bare landet er utrolig ensformigt. Vores jord er fladt, og det fedeste vi kan præsterer er en lille jernfigur på en sten
Vrøvl! Ja vores land er fladt, men det rummer også masser af gamle og interessante ting. Jeg er enig med dig i at Den Lille Havfrue måske ikke lige er det hotteste, men at sige at det er alt hvad vi har at byde på er latterligt. Danmark opfattes af mange udlændinge, både fra rige og fattige lande, som et super fedt sted. Nej vi har ikke nogen pyramider eller noget andet 8. vidunder, men der fra og så til at påstå at det er et røvsygt land er der sgu langt. Hvis du virkelig mener det, så bør du tage lidt mere rundt og kigge, eller måske bare indse at du baserer dine udtalelser på et meget tyndt grundlag!
>og et kongehus som mere minder om et moderne følg-med-i-folks-liv tv show.
Det er det jo udelukkende fordi folk stadig interesserer sig for at følge med i hvad de laver. At du ikke kan lide kongehuset er fint nok, men det er dem der godt kan lide det der skaber de tilstande - det er der næppe så meget at gøre ved. Personligt mener jeg at kongehuset fint tjenes ind igen.
>Et utrolig regressiv og nationalistisk land.
Undskyld mig, men hvad mener du med at det er et regressivt land? Jeg mistænker dig lidt for lige at have lært det ord og derfor bare har fyret det af, for jeg kan i hvert fald ikke rigtigt få din sætning til at give mening.
>Det er ikke fordi jeg jer Lennist, Stalinist eller Maoinist. De var jo alle digtater og imod demokratiet. Og udover det gik de jo alle ind for at "målet helliger midlet", hvilket forklare det hemmelige politi, og alle drabene under den kommunistiske revolution. Det er jo noget der minder meget om Danmark hvis man tager Terrorlovgivningen i betragtning!
Sikke da en omgang vrøvl. Jeg satser på at du er stærkt sarkastisk i ovenstående!
Mvh.
Kasper (TSW)