En lille svær opgave.. En som kan hjælpe?

Tags:    c++

Jeg sidder med et spil som hedder Diablo.. Da Diablo er et gammelt spil understytter det kun 800*600 hvilket er lidt trælst at se på. Jeg ved at det har lykkedes nogle at ændre opløsningen til 1208*1024 og endnu højere ved at ændre noget i en hardcoded dll fil.. Men sådan noget vil de jo ikke fortælle til offentligheden hvordan man gør.. :P Så jeg tænkte om nogle kunne give mig et hint.. Jeg har forstand på Ollydbg og noget c++ og meget au2it :)..
Nogen der kunne give mig et hint til hvad jeg skulle arbejde vidre med?

På forhånd tak.. :)

6 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej liquid,
det er vidst en svær opgave du er kommet ud på. Når et spil ikke understøtter en opløsning, er der generelt ikke så meget at gøre ved det - da spillet simpelthen bare ikke understøtter andet. Ved evt. at ændre dét i en .DLL-fil, som du snakker om, kan det måske gå hen og smadre grafikken i spillet.
Du kan nok ikke bruge AutoIt og C++, måske C eller C++ til en loader, der vil gøre det nemmere for dig. Du skal bruge OllyDbg, som du også snakker om, eller en anden debugger (der findes mange). Hvis du er heldig kan du måske ændre i filen direkte i en HexEditor, du skal dog huske ikke at ændre filstørrelsen, da applikationen ikke vil kunne køre derefter.
Jeg har svært ved at sige meget mere om det, også fordi jeg aldrig har prøvet at ændre netop noget med grafikken i en applikation. Med lidt assemblyskills, OllyDbgskills, samt noget tålmodighed burde være nok. Men det er nok ikke noget du skal regne med at gøre på en eftermiddag.

Jeg har selv gjort noget lignende i et andet spil, men der var det bare at ændre lidt i nogle config-filer. Inden du går i gang med at ændre selve exe-filen og dll-filerne bør du lige kigge eventuelle konfigurationsfiler igennem og se om der ikke er noget du kan ændre der.

Der ligger 3 tekst filer i din diablo mappe, der hedder D242452 eller noget lignende (D og nogen tal). Der kan du vist gå ind og ændre det.

Nej det sandsynligvis ikke lovligt, blizzard er ikke glad for man ændre i deres programmer. Men hvis du har hørt nogle gøre det før kan man måske finde en form for "crack" til det ? "Resosution crack" eller nnoget :)

Har fået at vide det ligger i d2gfx.dll eller d2gdi.dll.. Jeg kan uploade filerne vis nogen vil se lidt på det :D ?

(Er det lovligt!?)

t