Sker der for ".png" i IE?

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Hejsa udviklere!
Jeg har lavet et design som jeg er meget glad for. Da jeg blev færdig med det, gik jeg jo bare igang med at kode.. Men så på et tidspunkt kom jeg til at åbne den i IE istedet for Firefox som jeg normalt bruger. Og tja, det var ikke noget kønt syn! I kan selv prøve at se her: www.zimpy.frac.dk

Hvad kan jeg gøre ved det? For det skal helst se ordentlig ud i IE også!

13 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er sikkert fordi du kører IE6. I IE7 ser det lige sådan ud som det ser ud i Firefox

Betyder det så meget at den er transparant. Villebare lave en jpg fil uden trans

Betyder det så meget at den er transparant. Villebare lave en jpg fil uden trans

Transperante billeder er fremtiden. Det fedeste er sguda at have et logo der flyder sammen med baggrunden, uden at man skal ind og rette i logofilen hver gang man skifter baggrund på sin side. For eksempel.

@spørger:

Gif har delvis transperens. Den understøtter 'hård' transperans. Ergo kan du ikke lave flydende overgange mellem transperans og overflade, som fx i skygger, gradients mm.

Eksempelvis kan du have en gul flade, med transperans rundt om.

Læs eventuelt denne artikel, der er et afsnit om transperens i billeder, og et hack til IE6 der får det til at virke med lidt bøvl:
http://udvikleren.dk/Design/Article.aspx/280/

For nu lige at snakke om noget helt andet;

Må man foreslå at du laver menuknapperne en lille smule mindre? :$ Det ville altså klæde siden :lol:

Søg på google efter PNGbehavior
Det er en stykke javascript der skal loades i behavior-attributten i dit CSS. Retter fejl i png trans. i IE6.

Ellers er det "PNGfix" som den vist nok hedder, og er noget helt andet gøgl som jeg har holdt mig fra.

Hvad er det der er galt?

Har faktisk fået bekræftet af en ven at den ikke ser dum ud i hans IE.. Så der må bare være noget galt med mit IE.
Her kan i se et screenshot af siden når den ser forkert ud (mit IE):
www.zimpy.frac.dk/lol.JPG

Hvis der er nogle der får dette resultat så skriv venligst.

IE6 har ikke ordenlig .png-transparency-support. Det er rettet i 7'eren som Niklas siger.

Du kan lave et beskidt hack for at få det til at virke, du kan bruge noget andet end .png, eller du kan leve med et IE6-brugere ikke får noget nævneværdigt ud af din side.

Hmm, hentyder du til at jeg skal bruge gif? For man kan da ikke lave jpg tranparent, kan man ?
Har ikke prøvet med gif, men vil det ikke se grimmere ud så?

IE6 har ikke ordenlig .png-transparency-support. Det er rettet i 7'eren som Niklas siger.

Mere eller mindre ihvertfald, vil jeg lige tilføje. IE's transparent PNG support er stadig dårlig, for den er utrolig langsom, men den virker da i det mindste mere eller mindre nu.

<< < 12 > >>
t