Hej udviklere
Nu har jeg IGEN et problem, men da jeg har fundet jeres forum så nyttigt begge gange, skriver jeg lige her igen.
Min kode, igen problemet bagefter:
<?
addslashes($brugernavn = $_POST[brugernavn]);
stripslashes($brugernavn_ok = $brugernavn);
if(isset($navn_ok)) {
if($navn_ok = 'hejsa') {
echo "Velkommen til, $navn_ok.";
}
} else {
if($navn_ok == 'hejsa') {
echo "Forkert indtastning!";
}
} else {
?>
<form action="<?$PHP_SELF?>" method="POST">
<input type="text" name="brugernavn">
<input type="submit" name="Login" value="Log på">
</form>
<?
}
?>
Dette er så min kode, som senere hen skulle være et adminsystem, uden brug af MySQL. Altså, for sikkerhedens skyld, skal passwordet være rigtigt før man går videre, og passwordet er i kildekoden, dvs. ikke noget en cracker kan få adgang til uden at lave en eller hacker-fidus som jeg aldrig har hørt om før.
Men den udskriver bare følgende fejlkode:
Parse error: parse error, unexpected T_ELSE in E:\\inetpub\\vhosts\\dodk.dk\\httpdocs\\travian\\admin\\headadmin\\Index.php on line 24
Linje 24 er vores andet "} else {". Har aldrig arbejdet med andet end bare ÉT "else" (altså bare noget ala dette:
<?
if(!isset($hejsa)) {
echo "Bøøøøøøh >:(! Du har ikke tastet noget ind, din skinkerulle.";
} else {
echo "Det var godt - så du var jo alligevel ingen skinkerulle. =)";
}
?>
).
Hvad gør jeg galt? Som sagt har jeg kun arbejdet med ét "else", så ved ikke om jeg har lavet noget rigtigt noob-værk.
!
Og skal også lige høre:
Tror næppe at "if($navn_ok = 'hejsa) {" er rigtigt - men hvad skal man så skrive før at hvis man har indtastet 'hejsa' så gør den ditten og dat? Altså, UDEN MySQL, for det kan jeg sagtens. Altså, bare man KUN kan komme ind med 'hejsa' som ligger i kildekoden?
Og er det rigtigt det jeg har gjort med 'stripslashes' og 'addslashes', når jeg nu ikke bruger MySQL i denne sammenhæng? Er det rigtigt at man først skal lave en man addslasher, og så en senere som er den samme værdi (det indtastede) og så stripslashe? Eller kunne man også bare gøre sådan:
"stripslashes(addslashes($navn = $_POST[brugernavn]));"?
MVH
Alexander
(Håber det hele var til at forstå - synes det kan være ret svært at formulere problemer i PHP.
)