Fejl i omregnings program?

Tags:    c++

Hej

Jeg er igang med en bog der omhandler C programmering. Bogen er suppleret med nogle øvelser/eksempler som man kan lave, der er bla. et program der omregner fra Fahrenheit til Celcius.

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg compiler programmet og afvikler det hvorefter jeg får følgende udskrift på skærmen [Fahrenheit - Celcius]:

-17.8 0.0
-6.7 20.0
4.4 40.0
15.6 60.0

Det ser udmiddelbart meget fint ud, men når jeg regner efter får jeg følgende resultat [Fahrenheit - Celcius]:

-17.8 -27.2
-6.7 -21.5
4.4 -15.9
15.6 -9.1

Hvad er det jeg gør forkert?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så vidt jeg kan se regner dit program rigtigt.

Husk at sidste kolonne er Celcius ikke fahrenheit.

Så vidt jeg kan se regner dit program rigtigt.

Husk at sidste kolonne er Celcius ikke fahrenheit.

Jeg synes også at det ser rigtigt ud, men hvis jeg regner efter på en alm. lommeregner eller på en anden omregner f. eks [url="http://www.matfys.kvl.dk/databehandling/eksempler/php/seddel7/temp.html]matfys.kvl.dk[/url]
så stemmer det ikke overens, jeg kan udmiddelbart ikke lige forstå hvorfor resultaterne bliver forskellige.

60F = 15.6C
15.6F = -9.11C

0F = -17.8C
-17.8F = -27.6C

Så i regner begge rigtigt.

60F = 15.6C
15.6F = -9.11C

0F = -17.8C
-17.8F = -27.6C

Så i regner begge rigtigt.

Jeg har har da vist fået rodet godt rundt i det, det er simpelthen fordi jeg har byttet om på Fahrenheit og Celcius som du også skriver i første post. Det må havde været det sene tidspunkt der har været skyld i det :$

Mange tak for hjælpen, hvis du er interesseret i point, er du meget velkommen til at ligge et svar.

Jeg samler ikke på point.

t