Seriel modtag problem i C#

Tags:    c#

Hejsa.
Jeg er nybegynder i C# men har da fået et par programmer op og køre. Jeg er ved at lave et lille program der kan sende og modtage seriel data fra mine AVR controllere. Indtil nu har jeg fået send kommandoen til at virke men når jeg modtager noget får jeg en exception:
"A first chance exception of type 'System.TimeoutException' occurred in System.dll"

Jeg bruger visual studio 2005.

Fold kodeboks ind/udKode 

jeg har prøvet alt muligt med forskellige opsætninger..readchar mm. intet virker. Når jeg modtager data kommer jeg ind i ovenstående rutine men får en exception. Jeg har checket at det jeg sender er ok og det er det. Håber nogen har nogle gode forslag.
På forhånd tak,
Jacob

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
prøv at indsætte:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er en TimeoutException, så der en timer som løber ud, prøv at se om du kan sætte et interval på hvor lang tid den skal vente på data.

Indlæg senest redigeret d. 04.04.2007 13:22 af Bruger #6559
prøv at ændre InfiniteTimeout:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 04.04.2007 13:47 af Bruger #6559
Har du prøvet at bruge ReadExisting() i stedet for ReadLine() ?

Hej Anders. Undskyld at jeg først får svaret nu. Jeg prøvede at gøre som du beskrev men det der skulle til var at bruge følgende:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hej Jacob

Godt at høre du fik løst det. Ville dog have forventet at sp.ReadExisting() gav en anden exception end timeout - nærmere en fejl ang. at UI ikke kunne opdateres pga. data'en blev hentet på en anden tråd - hvilket den kode du har fået fikset løser :)

t