Hjælp til include mixet med $_SESSION

Tags:    php

Hej udviklere

Jeg har et problem som efterhånden ætser mig op indefra (:P). Altså, jeg lægger hårdt ud med nogle eksempler (bare simple, uden alt mulig fis, bare for at vise mit problem), og så kommer mit problem bagefter.

menu.php :
Fold kodeboks ind/udKode 

check_login.php :
Fold kodeboks ind/udKode 

index.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Forklarer lige lidt om det her.
Altså: Når man kommer ind på siden logger man ind i loginboksen, som jo er inkluderet i index.php. Og det er så meningen at når man er logget ind, forsvinder loginboksen, og der kommer en community menu frem. Men HER kommer mit problem så:
Så vidt jeg kan se, så når man inkluderer filer, virker sessions ikke der - altså, min session virker ikke i den inkluderede fil? Hmm, svært at forklare. Men den reagerer overhovedet ikke på at $_SESSION[brugernavn] faktisk ER sat. Så selv om man ER logget ind, viser den stadig bare loginboks.

Kan I følge mig? :-)

Hvordan vil I løse dette? Er der nogle gode råd eller noget I kan give mig? Er VIRKELIG lost, så har brug for jeres hjælp. /:

Indlæg senest redigeret d. 03.04.2007 23:06 af Bruger #11195
4 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
har også selv haft SÅÅÅ mange problemer med dette. jeg kan desvære ikke hjælpe dig men jeg syntes lige jeg var nød til at svare og samtidig sige at jeg også vildt gærne vil have svaret på dette;)

du kan bruge dette eksempel

Fold kodeboks ind/udKode 

Dette er et hurtigt eks..

prøv med $_SESSION["brugernavn"] istedet :)

og så forresten når du bruger variabler i strings kan det giver problemer hvis du ikke "hopper ud" af dine quotes som fx echo "Velkommen til" . $_SESSION["brugernavn"];

Indlæg senest redigeret d. 03.04.2007 23:30 af Bruger #6528
Jeg pleger at gøre sådan:
Fold kodeboks ind/udKode 

t