Hej udviklere
Jeg har et problem som efterhånden ætser mig op indefra (
). Altså, jeg lægger hårdt ud med nogle eksempler (bare simple, uden alt mulig fis, bare for at vise mit problem), og så kommer mit problem bagefter.
menu.php :
if(isset($_SESSION[brugernavn])) {
// Menu hvis man er logget ind (hvis "$_SESSION
//[brugernavn]" findes/er indtastet):
echo = '
<a href='tagwall.php'>Tagwall!</a>
<br>
<a href='logout.php'>Log ud!</a>
<br>
';
} else {
<form action="check_login.php" method=POST>
<input type="text" name="brugernavn">
<input type="password" name="password">
<input type="submit" name="submit" value="log på">
}
check_login.php :
*Kode hvor der bliver checket data fra login.php, og hvis de er korrekte går den videre til community/index.php.
Bemærk at vi laver de POSTEDE data fra login.php om til sessions, så vi kan gemme brugernavn til rundt omkring i community ($_SESSION[brugernavn] = $_POST[brugernavn];)! Hvis indtastede data er ritige, bliver man sendt videre til index.php (igen).*
index.php
<?
session_start();
include("menu.php");
if(!isset($_SESSION[brugernavn)) {
echo "log ind for at se denne side.";
} else {
echo "Velkommen til, $_SESSION[brugernavn]";
}
?>
Forklarer lige lidt om det her.
Altså: Når man kommer ind på siden logger man ind i loginboksen, som jo er inkluderet i index.php. Og det er så meningen at når man er logget ind, forsvinder loginboksen, og der kommer en community menu frem. Men HER kommer mit problem så:
Så vidt jeg kan se, så når man inkluderer filer, virker sessions ikke der - altså, min session virker ikke i den inkluderede fil? Hmm, svært at forklare. Men den reagerer overhovedet ikke på at $_SESSION[brugernavn] faktisk ER sat. Så selv om man ER logget ind, viser den stadig bare loginboks.
Kan I følge mig? :-)
Hvordan vil I løse dette? Er der nogle gode råd eller noget I kan give mig? Er VIRKELIG lost, så har brug for jeres hjælp. /:
Indlæg senest redigeret d. 03.04.2007 23:06 af Bruger #11195