newbii

Tags:    java

Hej

Jeg vil gerne igang med noget jave programmering....

Men jeg ved ikke hvor jeg skal begynde, ved ikke rigtig noget om java, men kan PHP...

Jeg har et projekt som jeg vil nå, nemli at få lavet en 3D chat.. og i behøver ikke skrive noget om hvor svært det osv. Ve det godt.

Skriv evt. en god bog eller nogle gode artikler/toturial på nettet..
og nej tak til javebog.dk eller hvad den nu hedder

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Object oriented Design and Patterns er ikke en begynder bog, men du er jo heller ikke begynder, vel?

bogens indholds fortegnelse er som følger:
1. A Crash Course in Java
2. The Object-Oriented Design Process
3. Guidelines for Class Design
4. Interface Types and Polymorphism
5. Patterns and GUI Programming
6. Inheritance and Abstract Classes
7. The Java Object Model
8. Frameworks
9. Multithreading
10. More Design Patterns

Jeg vil ikke udelukke at den måske er lidt svær at komme igang (dvs. det første kapitel), da den antager en hvis forhåndsviden om programmering, men det har du vel egentlig også gennem PHP.

Personligt satte jeg stor pris på:
-at den ikke starter på niveau hvor selv en der lige har tændt en computer for første gang kan være med.
-at den anvender teorien i praksis, og til tider også stiller sig (meget) kritisk overfor enkelte dele af java api'et
-at der er en forholdsvis hurtig progression i den (jeg er træt af bøger der bruger 100+ sider på ligegyldigt pis)

mvh
Troels

Jeg kan varmt anbefale den bog vi brugte i Programmering 2 på Uni: den hedder Object oriented Design and Patterns og er skrevet af Cay Horstmann, du skal have fat i second edition. Prisen ligger på 400-500 kroner, eller ca. 1 kr. pr. side :)

Jeg kan ikke umiddelbart anbefale en bog om 3D, men kig dig omkring.

Herudover vil jeg på det kraftigste fraråde dig bogen The Black art of Java Game Programming, til trods for at den indeholder al den viden du gerne vil have, den er simpelthen for gammel, og det programmerings tekniske den underviser i er alt for ringe.

mvh
Troels

Okay, jamen jeg vil så købe Object oriented Design and Patterns, er den bog også god hvis man er nybegynder

Narh jeg er ikk begynder indenfor PHP, har os leget lidt med Java før men det er ikk blevet til meget

De to afsnit som jeg synes er forholdsvis gode er nok nr 9. og nr 10. Begge meget fine.

Object oriented Design and Patterns kan den købe andre steder en på amazona.com eller hvad den nu hedder

nævn evt. en side

t