One.com har det hele. PHP, MySQL, ASP, masser af diskplads, ubegrænsede subdomains, ubegrænsede email-adresser, ustabile servere og arrogant, dårlig support.
En god ting når du vil have fyret op under et CMS, er at stille dig selv nogle spørgsmål. Det kan f.eks være:
Hvilke funktionaliteter vil jeg tilbyde slutbrugeren?
Hvor stor kontrol vil jeg tilbyde administratoren?
Hvor meget kan jeg i forvejen, og hvor meget skal jeg lære hen ad vejen?
Med fordel kan du drage nytte af forskellige artikler og tutorials rundt om på nettet(er du i tvivl hvor du skal starte, så start på Udvikleren.dk), der beskriver forskellige systemer. Fx nyhedssystem, gæstebogssystem etc.
Har man lidt kløgt regner man selv ud hvordan man skal binde de forskellige systemer sammen. Til sidst har man sammenstrikket et CMS.
Sæt nogle realistiske mål for dig selv! Et CMS kan lynhurtigt blive meget stort og meget omstændigt et projekt. Lav fra starten *ren* kode, og kommentér alt hvad du gør forståeligt. Læs lidt om OOP også, og sørg for at have forskellige funktioner i seperate filer.
Det er vigtigt at bevare overblikket fra starten; så undgår du at rive håret ud af dit hoved senere, når du opdager at du er fart vild i din egen kode.
Held og lykke
EDIT: Jeg vil lige pointere overfor folk, at der virkelig ikke er noget der hedder et CMS-system
CMS betyder Content Management System. Hvor dumt lyder det ikke lige når folk siger: "Jeg har lige lavet et nyt Content Management System-system"?
Indlæg senest redigeret d. 03.04.2007 01:09 af Bruger #8223