Hjælp til projektopgave!!

Tags:    java

Hey jeg er igang med at lave et program i java, hvor man skal indtaste nuværende dato og ens fødselsdagsdato, og så skal den komme frem med ens horoskop.

Kan nogen hjælpe mig ? er næsten helt på bar bund :/

På forhånd tak..

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først og fremmest skal du selvfølgelig modtage brugerinputtet, fra brugeren af programmet. Dette kan gøres på mange forskellige måder.
Fold kodeboks ind/udKode 

Dette er forholdsvis nemt at parse derefter, da hver værdi kunne gå til hver sin variabel. Du kunne også vælge at parse det på én gang.
Fold kodeboks ind/udKode 

Dette er lidt sværere at parse, da du skal have strengen delt op, hvorefter du deler værdierne ud til andre variabler igen. Når denne del er ovre, kommer vi til den svære del (alt efter hvordan opgaven lyder). Jeg ved ikke så meget om horoskoper, men er det ikke noget med at de bliver opdateret løbende? Dette er lidt sværere, da du så skal have en kilde at hente dataen fra, evt. HTTP. For at finde ud af hvilket horoskop der skal vises, kan du bruge simple if...elseif...else-statements.

Jeg ved det ikke, men du siger at du ikke har så meget erfaring med Java, så det at hente indhold fra kilder på nettet, kan være svært. Er det ikke stjernetegn du mener? Det ville være en del lettere at arbejde med, da det ikke ændrer sig.

Her er en lille pseudokode, hvis du stadig ikke kan komme igang. Jeg tager udgangspunkt i stjernetegn, da det er en del lettere end det andet.
Fold kodeboks ind/udKode 

Det skal lige siges at jeg absolut ingen erfaring med Java har, så du skal ikke spørge mig om det mere tekniske ;-)

Indlæg senest redigeret d. 01.04.2007 18:16 af Bruger #8422
Fold kodeboks ind/udKode 

Prøv at rette til:

Fold kodeboks ind/udKode 

Prøv at rette dine || til &&.
Kan ikke lige gennemskue den, men tror måske det er der den ligger.

Vi er enige om at begge kriterier er opfyldt, hvis du er vandmand, uanset hvad, så det giver ikke mening at kun den ene er tilfældet som du skriver med OR.

Hvad Java kan du i forvejen? Og hvad skal projektopgaven bruges til?

Hvad Java kan du i forvejen? Og hvad skal projektopgaven bruges til?

Det er meget begrænset hvad jeg kan, jeg er kun blevet undervist i det i et halvt år cirka, men det er til et mindre projekt vi har fået af vores lærer, som en introduktionsopgave.

Men sagen er at jeg har monster svært med overhoved at komme i gang; min begrænsede viden :(

Så jeg søger en der kan hjælpe mig, for jeg har hørt at programmet i sig selv er meget nemt at lave, eftersom det skal være så simpelt og enkelt som muligt.

Det jeg er i tvivl om er hvordan man opdeler mellem dato'er.. altså hvis det nu bare havde været mellem 1 og 3, at man var fisk f.eks., så havde det ikke været noget problem..

men når det er dato'er, er jeg i tvivl om, hvordan jeg skelner mellem de forskellige stjernetegn..

Indlæg senest redigeret d. 01.04.2007 16:21 af Bruger #11601
Tak, det hjalp ihvertfald meget, nu har jeg i det mindste meget mere at gå ud fra. Hvis i har mere så må i gerne blive ved med at poste, jeg skal aflevere det i morgen :)!

Mange takker!

Nu har jeg nogenlunde lavet programmet (se under), dog har jeg et lille/stort problem.. Hver gang en dato er over 21 bliver personen vandmand? nogen der kan hjælpe?
Fold kodeboks ind/udKode 

Det forsætter bare med de forskellige stjernetegn efter her.

t