Noget om css baggrunde...

Tags:    html css

Hey.
Det her er min css kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det bliver vist således:
Fold kodeboks ind/udKode 

Meningen med dette er, at det skal skabe en baggrund bestående af 4 billeder (grunden til at jeg ikke bare laver én baggrund, og sætter den i body, er fordi at de forskellige dele skal ligge i hjørnene, lige meget hvor stor ens browser vindue er)

Der er to problemer.
1) Det vil kun du i internet explorer (ikke i firefox?! :S)
2) Det er ikke "fixed", eller hvad man nu kalder det. Altså, det skal ikke følge med, når man scroller, og det gør det.

Jeg har virkelig brug for noget hjælp :)
Andy

6 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du mangler quotes omkring dine url's til background-image
du skal skrive background-image:url("3.png");

Jeg mener at Explorer ikke forstår position:fixed;, den er vist ikke understøttet.

Hvorfor giver du dine classes en z-index på -100? Baggrundsbilledet kommer ikke til at stå foran indholdet i din div.

Hvad mener du med at de ikke skal følge med når man scroller?

Hvorfor giver du kun position til din øverste div? Du kan ikke bruge left,right,top,bottom, medmindre du har angivet en postition i din div.

Det er dårlig programmeringspraksis at starte navne med tal. Kald dem a1,a2,a3. Eller a,b,c,d

Hmm, du kan lære hvad du skal bruge her:

Lær om baggrunde

Lær om positionering

baah... ud med positionering... :) Dutter ikke så godt i out-of-the-box stil med FF vs. IE, hehe...

eksempel:
Fold kodeboks ind/udKode 

Den her virker i internet explorer ..
Fold kodeboks ind/udKode 

@ Simon
Okay, lad mig starte fra en ende af:

Det med quotesne gjorde ingen forskel (hverken i ie eller firefox) :S

position: fixed; var mit forsøg på at få baggrunde til at lade være med at scrolle med indholdet.

jeg giver dem z-index på -100, bare så jeg ved at de ligger baggerst. Hvem sagde at indholdet skulle ligge i div'sne? :)

Jeg mener at baggrunden skal være fast, og ikke scrolle emd indholdet. (du skal se de fire div's som én baggrund)

som sagt: et forsøg på at få den til ikke at scrolle med.

1,2,3,4 var eksempler, vi kan godt kalde dem one, two, three og four, hvis det gør dig mere tryg! hehe

@Simin alias palde pind:

Jeg tror at jeg er blevet undervurderet lidt..
Det skal lige siges, at mit største problem er, at det ikke dur i firefox! Jeg kan godt finde ud af css.

Indlæg senest redigeret d. 30.03.2007 16:45 af Bruger #10841
Du skal give dem en position som fks:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og ikke bare:
Fold kodeboks ind/udKode 

t