ASP.NET (med vb.net) dokumentation?

Tags:    asp.net

Hej. Jeg leder lidt efter en letforståelig, logisk opbygget dokumentationsside til ASP.NET, i stil med php.net's funktions-beskrivelser. Hvor opsætningen er gennemskuelig, og det meste er nogenlunde forklaret.

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men kan ikke rigtig finde andet end tutorials, eller svær-at-gennemskue dokumentation.

Mit spørgsmål går så på: findes der en lignende dokumentationskilde til ASP.NET, eller er der bedre alternativer? Hvad vil i råde mig til at gå efter.

Når jeg koder PHP bruger jeg jo sådan set kun php.net som reference. Det ville være rart med et lignende sted til ASP.NET der kunne løfte samme byrde. :)

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Per,

ASP.NET? Sådan noget "beskidt M$ stuff" bruger du da vel ikke? ;) </sarkasme>

Personligt har jeg brugt MS' egen Quickstart tutorial utroligt meget. Der er eksempler på det alle controls osv. Alt i alt en rigtig god side: http://quickstarts.asp.net/QuickStartv20/aspnet/Default.aspx

For dokumentation til selve sproget (VB.NET) er MSDN nok et godt bud. Hvis du bruger et MS baseret IDE er det bare at trykke F1 med cursoren i en metode eller klasse. Ellers kan Google sikkert finde det for dig :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 29.03.2007 22:40 af Bruger #1
Rent teknisk synes jeg .NET er fremragende. Personligt set vil jeg ikke have mere med det at gøre end jeg behøver.

Derfor synes jeg nu alligevel det er en god ting at sætte sig ind i det. Så kan jeg jo senere tillade mig at svine det, fordi jeg jo har prøvet det. Jeg ville ikke have noget street-cred hvis jeg svinede produktet inden jeg prøvede det ;)

Så i virkeligheden er det blot en undskyldning for at kunne drukne MS i min paranoia, og svine dem tilbage til stenalderen, muahaha!

Spøg til side.

Jeg bruger ikke et MS-baseret IDE. Sådanne findes vist ikke engang til Linux, så vidt jeg ved :-P

Jeg har haft MSDN oppe før, og det så okay ud. Men jeg syntes opbygningen var for rodet. Men det kan selvfølgelig godt være jeg bare har været for utålmodig.

Jeg kigger lige på det en gang til, og samme med den quickstart-ting. Selvom jeg nu har en god, tyk Librisbog liggende om emnet, som jeg efterhånden har læst mig bæløjet i -.-

Edit: skal lige siges at jeg har boycuttet Google-monopolet ;)

Indlæg senest redigeret d. 29.03.2007 23:03 af Bruger #8223
Haha, du vil ikke bruge Google, du vil ikke bruge et MS IDE til ASP.NET, du er ikke meget for at bruge MSDN dokumentationen, og du forventer at lære noget fra en Libris bog - må jeg have lov til at ønske dig et meget stærkt held og lykke? :D

(Hvordan man kan undvære Google som programmør er uden for min fatteevne)

Mvh.

Kasper (TSW)

For det første vil jeg sige at jeg i sin tid lærte php ved 1 stk. librishæfte, php.net, og så en god portion spørgen på bl.a. udvikleren.

Google desuden ikke den eneste gode søgemaskine ;) Den bedste på området pt. ja. Men ikke den eneste gode.

Desuden kan det ganske simpelt ikke lade sig gøre at bruge et MS IDE, da et sådant ikke virker på mit OS :)

Slutteligt har jeg set mig lidt omkring, og MSDN kan jeg godt bruge, selvom jeg må sige det er fjollet opbygget. Men det lærer jeg nok at leve. Ellers lever jeg på Mono's dokumentation, selvom den kun er C#-rettet.

Men jeg siger tak for helden og lykken alligevel ;)

Indlæg senest redigeret d. 30.03.2007 10:51 af Bruger #8223
t