Hejza,
Jeg har flere spørgsmål vedrørende gridview, som skal laves i c# med visual studio
1:
Hvordan jeg får selve teksten-værdi(value) af en overskift (column) med linkbutton(select). Jeg har tilføjet en linkbutton(select) til gridview't temlate, og i koden til linkbutton(select)
protected void LinkButton1_Click(object sender, EventArgs e)
{
string data= (string)GridView1.SelectedRow.Cells[0].Text;
}
har jeg koden, men jeg får en fejl med koden
"
Objektreferencen er ikke indstillet til en forekomst af et objekt.
Beskrivelse: Der opstod en undtagelse, der ikke blev behandlet, under udførelse af den aktuelle webanmodning. Se staksporingen for at få yderligere oplysninger om fejlen, og hvor den kom fra i koden.
Detaljer om undtagelse: System.NullReferenceException: Objektreferencen er ikke indstillet til en forekomst af et objekt."
Jeg skal få teksten af en overskrift fra en gridview med brug af en linkbutton(select) som skal gemmes i en string, der skal bruges til med en metode....
2:
Ligner spørgsmål 1, men denne gang med checkboxes der er tilføjet i gridview som skal igen gemmes i en string.....
3:
Hvordan kan jeg så overføre disse values(værdier)/teksten til andet side, jeg har to forskellige muligheder den ene hvor siden vises med en javascript, hvor siden åbner i en vindue(pop-up) som skal på en måde overføre resultatet af en valgt checkbox fra en gridview....
Indlæg senest redigeret d. 28.03.2007 09:11 af Bruger #11583